سرمایه اولیه «شهروند» برای ورود به بورس ۴۵۰۰ میلیارد تومان است

به زودی قرار است بخشی از دارایی شرکت شهروند به ارزش چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بازار سرمایه عرضه شود؛ پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که «شهروند» به دلیل زیرساخت‌های مناسب، دارایی‌ها و نوع کسب و کاری که دارد، جزو سهام های خوب در بازار باشد و قطعا مورد استقبال واقع شود.

وحید کریمی، مدیرعامل شرکت «شهروند» در گفتگو با خبرنگار شهر، از قطعی شدن ورود شرکت شهروند به بازار سرمایه خبر داد و بیان کرد: پیش‌نیازهای ورود به بازار سرمایه طی شده است و اگر برخی در مجموعه خانواده شهرداری درباره این موضوع کمی تردید داشتند به دلیل دور بودن آنان با بنگاه‌داری و بازار سرمایه است.

او افزود: ورود به بورس علاوه بر کسب منافع مالی ناشی از افزایش ارزش سهام شرکت، معافیت‌های مالیاتی، تامین منابع مالی برای پروژه‌های پیش رو، سرمایه‌گذاری بهتر، شناخته شدن نام و برند پس از ورود شرکت به بورس و کسب اعتبار بیشتر در جامعه را به همراه خواهد داشت.

او معتقد است: «شهروند» یک شرکت صنعتی است و تنها شرکت اقماری شهرداری که با سایر شرکت ها و ماموریت ذاتی شهرداری همخوانی چندانی ندارد. در واقع این شرکت در یک رقابت جدی با سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای است و لازمه حضور و پیروزی در این رقابت هم شفافیت در عملکرد، چابکی و چالاکی است.