سامانه مدیریت دانش به مدیران واحدهای پژوهشی شهرداری‌ها معرفی شد

رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی از برگزاری ویدئو کنفرانس معرفی سامانه مدیریت دانش شهرداری ها و دهیاری ها با حضور مدیران دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری و مراکز پژوهشی شهرداری ها خبر داد.


مدیریت دانش شهرداری­ ها و دهیاری ­ها با حضور مشترک مدیران دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری و مدیران مراکز و ادارات پژوهشی شهرداری­ های مراکز استان 24 فروردین برگزار شد.

در این نشست اسمعیل زیارتی نصرآبادی، رئیس مرکز مطالعات برنامه ­ریزی شهری و روستایی، ضمن تاکید بر ضرورت و اهمیت ثبت دانش­های حوزه مدیریت شهری و روستایی و حفظ تجارب، اندوخته‌ها و ایده‌های مدیریت شهری و روستایی به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های یک سازمان گفت: سامانه مدیریت دانش شهرداری­ها و دهیاری­های کشور طی تفاهم‌نامه همکاری مشترک با شهرداری مشهد و با هدف ایجاد بستری مناسب جهت جمع‌آوری، ذخیره­سازی، پردازش هوشمند، انتشار و توسعه دانش در حوزه شهر و روستا، در چارچوب تفاهم­نامه­ی همکاری سازمان با شهرداری مذکور، طراحی و تولید شده است.

وی، ارتقای مطلوبیت و کارآمدی دانش حوزه مدیریت شهری و روستایی، پرهیز از انجام مطالعات تکراری و غیر ضرور، ثبت سوابق پژوهشی اعضای خانواده بزرگ مدیریت شهری و روستایی و ثبت دانش تجربی مدیران شهری و روستایی را از دیگر اهداف مهم راه­اندازی این سامانه برشمرد.

در ادامه مهندس شاکری­روش، مدیر دفتر آمار، پژوهش و مطالعات راهبردی شهرداری مشهد و همکارانشان به معرفی سامانه فوق و قابلیت­های آن پرداختند و به موضوع تدوین شیوه‌نامه بهره­ برداری از سامانه فوق با همکاری سازمان و سایر شهرداریها اشاره نمودند.

پس از بیان دیدگاه‌ها و نظرات اعضای جلسه، رئیس مرکز مطالعات برنامه­ریزی شهری و روستایی ضمن جمع­بندی جلسه، تحقق ایجاد سرمایه­های دانشی ارزشمند و عظیم و تشکیل بانک اطلاعاتی کامل از دانش­های خرد حوزه مدیریت شهری و روستایی در این سامانه را صرفاً از طریق همکاری و مشارکت سایر شهرداری­ها دانسته و حضور جهادی همه دست­اندرکاران حوزه مدیریت شهری ازجمله استانداری‌ها، شهرداری­ها و دهیاری­­ها را برای تکمیل سامانه خواستار شد.

همچنین مقرر شد بسته‌های آموزشی و فرآیند ثبت آثار در سامانه به شهرداری‌ها ابلاغ شود و هر یک از شهرداری‌های کشور با اولویت شهرداری‌های بالای 200 هزار نفر در گام اول کارشناسان رابط خود را برای انجام هماهنگی و آموزش‌های لازم معرفی نمایند.