لزوم پاکسازی ۵۳۰ کیلومتر کانال در دل زمین

شهر: مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: تهران ۵۳۰ کیلومتر کانال دارد. کارگران زیر زمین به سختی نفس می کشند و مجبورند کانال ها را از این زباله ها پاکسازی کنند.

به نقل از خبرنگار شهر، با نزدیک شدن به پاییز و بارش های این فصل، مدیریت شهری تهران در راستای آماده سازی شهر جهت پیشگیری از آب گرفتگی و سیلاب در پایتخت اقداماتی انجام داده است.

اصغر عطایی، مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران این اقدامات را در گفتگو با «شهر» تشریح کرده و افزود: در طول سال کانال های اصلی مناطق ۲۲گانه که بیش از ۵۳۰ کیلومتر است، توسط پیمانکاران به صورت مستمر رصد شده و مورد لایروبی قرار می گیرند.

تعمیر کانال های اصلی از عهده مناطق خارج است

او با اشاره به این که به موازات لایروبی و نظافت کانال های اصلی اقدامات دیگری نیز انجام می شود، اظهار کرد: معاونت عمران مناطق نیز از این کانال ها بازدید می کند و اگر مشکل اساسی وجود داشته باشد، آن را مرتفع می کنند. بسیاری از این کانال ها اساسی است که تعمیرات آن از عهده مناطق شهرداری خارج است و معاونت عمران مشکلات اساسی را رفع خواهند کرد. این مشکلات در سنوات گذشته نیز وجود داشته که باعث آبگرفتگی می شد. به همین دلیل معاونت عمران این موضوع را در اولویت خود قرار داده است و به ترتیب این معایب برطرف می شود.