مالک عمارت اقدسیه قصد تخریب ندارد

رئیس سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: در سال جاری بیش از ۱۵۰ هکتار ملک توسط شهرداری تهران تملک شده است، در حالی که املاک واگذار شده حداکثر ۱۰ هکتار است. ارزش مالی املاکی که در سال جاری به شهرداری تهران رسیده است نیز ۵ برابر ارزش ریالی املاکی بوده است که واگذار کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین  و به نقل از ایلنا، "محمد نادر محمدزاده" رئیس سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در واکنش به اینکه در پی دریافت مجوز شهرداری برای واگذاری املاک نگرانی از سوی اعضای شورای شهر وجود داشت که املاک به قیمت واقعی و با احتساب ارزش افزوده بارگذاری قیمت‌گذاری نشوند، گفت: ابتدا باید عرض کنم شهرداری مجموعه‌ای است که به صورت مستمر و به دلایل مختلف ملک در اختیارش قرار می‌گیرد و به همان طریق نیز واگذاری‌هایی در شهرداری رخ می‌دهد. 

وی تصریح کرد: در نتیجه شهرداری مجموعه‌ای است که مدام در حال افزایش دارایی‌های ملکی و از طرفی واگذاری دارایی‌های ملکی است و اینگونه نیست که بگوییم شهرداری هر ملکی که دارد باید تا ابد از آن نگهداری کند. 

محمدزاده اضافه کرد: بنابراین اگر شهرداری ملکی را واگذار می‌کند به معنی کم شدن دارائی‌هایش نیست، ورودی‌های زیادی بیش از آن به موازات این اقدام دارد که در همه ادوار مدیریت شهری وجود داشته است و جنس شهرداری اینگونه است که ملک‌هایی را به دست می‌آورد و به طرق مختلف از آن‌ها استفاده می‌کند. 

رئیس سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که رقم و مساحت املاک تملک شده شهرداری در سال جاری چقدر بوده، گفت: در سال جاری هم به لحاظ ریالی و هم به لحاظ مساحتی، دارایی شهرداری نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است. اگرچه فروش بالایی داشته اما تملک و خرید نیز بالا بوده است و مقدار ریالی و مساحتی افزوده شده به دارایی شهرداری بیشتر از قبل است. 

محمدزاده ادامه داد: در سال جاری بیش از ۱۵۰ هکتار ملک توسط شهرداری تهران تملک شده است در حالی که املاک واگذار شده حداکثر ۱۰ هکتار است. ارزش مالی املاکی که در سال جاری به شهرداری تهران رسیده است نیز ۵ برابر ارزش ریالی املاکی بوده که واگذار کرده است.

او تاکید کرد: جنس شهرداری ورود و خروج ملک به آن است و شهروندان نباید نگران باشند که از روی بی‌پولی نسبت به فروش ملک اقدام می‌کند. 

محمدزاده درباره واگذاری ده ملک شهرداری بمنظور تسویه بخشی از بدهی‌ها گفت: در بودجه اختیاراتی داشتیم برای فروش املاک و از یک عدد بالاتر باید برای فروش املاک از شورای شهر مجوز دریافت می‌کردیم که در پی شرایط اقتصادی و شیوع کرونا با مصوبه شورا سقف ارقام املاک نیازمند مجوز افزایش پیدا کرد. 

او ادامه داد: این ۱۰ ملک قبل از تصویب بسته محرک ارسال شد که پس از آن ۷ ملک رقمی پایین‌تر داشت و در نتیجه ۳ ملک برای کسب اجازه در صحن شورای شهر تهران مطرح شد.