روستای قرآنی کشور انتخاب می‌شود

طرح ملی انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، سازمان دارالقران کریم، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برگزار می شود.


به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، الگوسازی و جهت ‌دهی فعالیت ‌های قرآن وعترت در روستا‌ها، توسعه و ترویج و جریان سازی فرهنگ قرآن و عترت در اقشار مختلف جامعه و تقویت هویت دینی و شبکه سازی فعالیت های قرآن و عترت در مناطق روستایی کشور اهداف این طرح ملی است.

ثبت نام در این فراخوان از اول اسفند ماه آغاز و تا ۲۵ اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

این طرح دو هدف مهم را دنبال می کند، یکی انتخاب و معرفی روستاهای قرآنی ایران با هدف جریان‌سازی فرهنگ قرآنی و الگوسازی و دیگری ایجاد شبکه روستاهای قرآنی ایران با هدف ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه فعالیت‌های قرآنی کشور.

برای دستیابی دهیاران سراسر کشور به کاربرگ ثبت نام، ضمن معرفی نشانی اینترنتی سامانه (ayat.farhang.gov.ir) از طریق فراخوان عمومی، "لینک" مخصوص ثبت نام از دو مرجع رسمی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان­‌ها و سازمان شهرداری ‌ها و دهیاری های سراسر کشور در اختیار دفاترکل امور روستایی و شورا‌های استانداری ‌ها قرار گرفته و در نهایت توسط دهیاری ‌های سراسر کشور تکمیل و در سامانه بارگذاری خواهد شد.

براساس اطلاعات جمع‌ آوری شده، هیأت های استانی حداکثر سه روستا را به عنوان روستا‌های منتخب استانی انتخاب می‌کنند و با انتخاب روستای برتر استان (یک روستا)، کاربرگ و مستندات آن را برای انتخاب روستای قرآنی ایران به دبیرخانه دائمی ارسال می ‌کنند.