تعمیق روابط اصفهان و شیان چین

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، لی مینگ یوان، شهردار شیان در نامه ای به شهردار اصفهان در آستانه روز نکوداشت اصفهان اظهار کرد: از آنجایی که سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در شهر شما برگزار شد، بابت برگزاری غیرحضوری و آنلاین این جشنواره در ایام کرونا قدردانی می کنم.

وی با اشاره به نامه تبریک شهردار اصفهان به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین، گفت: از دریافت این نامه بسیار مفتخریم و به نمایندگی از شهرداری شیان و مردم این شهر صمیمانه از شما و همه شهروندان اصفهان تشکر می کنم.

شهردار شیان تصریح کرد: شیان و اصفهان هر دو شهر تاریخی در جاده باستانی ابریشم هستند و در تاریخ، فرهنگ، فرهنگ عامه و معماری تشابهات فراوانی دارند که این موضوعات، مزیت همکاری دوستانه ماست. از زمان خواهرخواندگی دو شهر در سال 1989، طرفین در موارد مختلف هیات‌هایی را برای دیدارهای دوستانه، تبادل کرده و در راستای تقویت روابط دوستانه، به تعامل با یکدیگر پرداخته اند.

شهردار شیان و رئیس مشترک سازمان شهرهای میراث جهانی بیان کرد: با توجه به اینکه سال آینده پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان چین و ایران است، ما مایل به همکاری با شهر اصفهان برای تحکیم بیشتر و ارتقاء روابط دوستانه از یک نقطه شروع جدید تاریخی هستیم.