نوع مداخله شهرداری در خلازیل تغییر می کند

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به درس گرفتن از تجربه برنامه های این نهاد در مساله آسیب های اجتماعی از جمله گرمخانه ها اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی خلازیل نوع مداخله را تغییر می دهیم.

به نقل از خبرنگار شهر، محمدرضا جوادی یگانه ، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران دوشنبه ۲۰ بهمن در نشست مطبوعاتی با محوریت برنامه های ۲۲ بهمن رویکرد اصلی این معاونت را حمایت از نهادهای مردمی و نه رقابت با آنها عنوان کرد و گفت: کمتر کشوری در جهان چنین ریسکی می کند که مشروعیت خود را به حضور و مشارکت مردم پیوند بزند ولی جمهوری اسلامی این کار را کرد.

او همچنین با اشاره به نقدهایی که به عملکرد شهرداری تهران در محرم سال جاری بود اشاره کرد و گفت: اتفاقا امسال شهرداری کارهای بسیار بیشتری نسبت به سال های گذشته انجام داد ولی دیده نشد. علت این دیده نشدن هم حضور و مشارکت هیات ها و شهروندان است. مشارکت آنهاست که به این آیین شور می بخشد و به دیده شدن آن کمک می کند.

او همچنین ظرفیت گرمخانه ها را در حال حاضر ۲هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و از افزایش تدریجی این ظرفیت خبر داد. به گفته او شهرداری تهران از تجربه ناموفق هرندی برای ساماندهی معتادان و آسیب دیدگان اجتماعی درس گرفته و برای خلازیل از انها استفاده خواهد کرد. تغییر در نوع مداخله از جمله این تجربیات است.