رونمایی از ۶ عنوان اطلس شهر در هفته فرهنگی اصفهان

شهردار اصفهان گفت: همزمان با هفته فرهنگی اصفهان از بیش از ۷۰ عنوان کتاب در حوزه‌های اجتماعی و شهروندی مرتبط با موضوع کودکان و شش عنوان اطلس شهر با موضوعاتی همچون سلامت، خانواده، زنان، مشارکت اجتماعی، پدافند غیرعامل و فرهنگ شهروندی رونمایی می‌شود.


به نقل از ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز _شنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، با تبریک فرارسیدن هفته فرهنگی اصفهان و گرامی‌داشت تقارن آن با ماه رمضان، اظهار کرد: شهرداری تلاش کرده تا حد امکان برنامه‌های این هفته فرهنگی را متناسب با ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی کند.

وی با بیان این که اصفهان مهد فرهنگ و هنر است و زیبایی‌های این شهر در اردیبهشت ماه دو چندان می‌شود، تصریح کرد: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و هفته فرهنگی اصفهان فرصت مناسبی برای پرداختن به ظرفیت بزرگ فرهنگی و هنری این کلانشهر ایجاد می‌کند.

شهردار اصفهان ادامه داد: با توجه به وضعیت قرمز شیوع کرونا، برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان، عرصه محور برگزار نمی‌شود و رونمایی از بخشی از تولیدات ویژه مکتوب و چند رسانه‌ای در کنار اجرای دیگر رویدادها در بستر فضای مجازی انجام خواهد شد.

وی رونمایی از بیش از ۷۰ عنوان کتاب در حوزه‌های اجتماعی و شهروندی مرتبط با موضوع کودکان و شش عنوان اطلس شهر با موضوعاتی همچون سلامت، خانواده، زنان، مشارکت اجتماعی، پدافند غیرعامل و فرهنگ شهروندی را از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان عنوان کرد و گفت: این اطلس‌ها مبنایی برای برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های مختلف شهری است؛ البته به گونه‌ای تدوین شده‌اند که هر دستگاهی برای ارائه خدمات در حوزه‌های اجتماعی و مدنی می‌تواند از آنها استفاده کند.

نوروزی تاکید کرد: اطلس شهر کمک می‌کند هر گونه برنامه‌ریزی مربوط به توسعه، کالبد و فرهنگ که نیاز به درک درست از واقعیت‌های شهر و فهم صحیح از نیاز شهروندان دارد، بر اساس آن انجام شود.