استفاده از هوش مصنوعی در سواحل آلیکانته اسپانیا

برنامه‌ریزان آلیکانته، کلانشهری در اسپانیا، از هوش مصنوعی در سواحل مختلف بهره می‌گیرند تا از این طریق، افرادی را که قصد بازدید از این مناطق را دارند، از میزان جمعیت موجود در آنجا آگاه کنند.


به نقل از ایمنا، لئالبوفرتا منطقه‌ای در کلانشهر آلیکانته، دومین ساحل شهر به حساب می‌آید که در آن از هوش مصنوعی برای رفاه هر چه بیشتر بازدیدکنندگان بهره گرفته شده است. سال پیش نیز مقامات شهر به همین شیوه بازدیدکنندگانی که قصد سفر به ساحل Ora del Postiguet را داشتند، از تعداد افراد حاضر در این مکان آگاه کردند تا مردم برای سفر به آنجا، بهتر تصمیم بگیرند.

در این رویکرد، نشانگرهایی راهنما، شبیه به چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، به رنگ‌های قرمز، زرد و سبز در مسیر حرکت مسافران به سمت دو ساحل نامبرده قرار گرفته است که با تغییر رنگ خود، تعداد بازدیدکنندگان حاضر در هر ساحل را به آن‌ها هشدار می‌دهد. در نتیجه، مردم می‌توانند برای ادامه سفر تصمیم بگیرند و نزدیک‌ترین مکان با وضعیت سبز را برای خود انتخاب کنند. البته تغییر رنگ چراغ‌ها به ظرفیت پذیرش هر منطقه بستگی دارد و چه بسا در فضاهایی با کمترین تعداد بازدیدکننده، اما با تراکم بیشتر نیز چراغ به رنگ قرمز درآید.

هوش مصنوعی امکان حفظ اطلاعات شخصی بازدیدکنندگان سواحل را فراهم آورده است و هیچ تصویری از این افراد در اختیار سایرین قرار نمی‌دهد. در واقع، تنها از طریق یک الگوریتم خاص، اطلاعات حاصل از دوربین‌ها و مدیریت داده‌ها پردازش می‌شود و مسافران از تراکم جمعیت در هر منطقه از ساحل آگاه می‌شوند. ساکنان و گردشگران آلیکانته می‌توانند از طریق وب‌سایت شهرداری به این اطلاعات دست یابند یا به یک صفحه کنترل جدید که در ساحل لئالبوفرتا نصب شده، مراجعه کنند.