واکسیناسیون آتش‌نشانان بندرعباس علیه کرونا در اولویت باشد

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: واکسینه شدن آتش نشانان در شرایط فعلی امری لازم ضروری است.

احمد کناری نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا عنوان کرد: آتش نشانی از مشاغل پرخطر جامعه است و آتش نشانان در هر ساعت از شبانه روز آماده خدمت‌اند و جان خود را برای نجات همنوعان خود به خطر می‌اندازند.

وی اظهار کرد: حتی تصور شهری بدون آتش نشان فاجعه امیز است و به خطر افتادن جان و مال و سلامت مردم را به همراه دارد، اما همان آتش نشانی که حاضر است جانفشانی کند در شرایط بحرانی فعلی جان خودش به خطر افتاده است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه خبر دردناک فوت یکی از اتش نشانان شهر بندر عباس به واسطه بیماری کرونا بسیار اندوهناک بود، تصریح کرد: این مساله زنگ خطری بود برای مسولان که باید هر چه سریع‌تر اقدام جدی و فوری برای واکسناسیون آتش‌نشانان انجام شود.

وی در ادامه گفت: اگر در یک ایستگاه آتش نشانی تعدادی از کارگران به کرونا مبتلا شوند قطعاً قرنطینه وخانه نشین خواهند شد حال در هنگام بروز حوادث برای شهر و شهروندان چه کسی آماده خدمت به مردم خواهد بود؟

وی افزود: با متوقف شدن فعالیت یک ایستگاه آتش نشانی در شهر، اگر حادثه‌ای رخ دهد جان شهروندان به خطر می‌افتد بنابراین واکسینه شدن آتش نشانان در شرایط فعلی امری لازم ضروری است.

وی تصریح کرد: آتش‌نشانان دارای زندگی جمعی اجتناب‌ناپذیر هستند، ادامه داد: آتش‌نشانان مواجهه اجتناب‌ناپذیری با شهروندانی دارند که به کمک آن‌ها نیاز دارند. از همین‌رو با توجه به اینکه در شرایط اضطراری امکان فاصله‌گذاری اجتماعی برای آتش‌نشانان وجود ندارد، لازم است آتش‌نشانان در اولویت قرار بگیرند.

کناری نژاد اضافه کرد: یک هزار و ٤٨٨ نفر از کارگران تنظیف و ٨١١ نفر از پرسنل فضای سبز نیز باید هرچه زودتر واکسینه شوند.