Skype for business و تفاوت های آن با Skype

محصول اسکایپ مایکروسافت بستر ارتباطی قدرتمند است که با بهره­ گیری از قابلیت­ های متون، صدا، تصویر و اشتراک ­گذاری دسکتاپ­ ها و فایل­ ها ابزار ارزشمندی برای برقراری ارتباطات و تعاملات پویا در سرتاسر سازمان فراهم آورده است.

امروزه ابزارها و اپ های زیادی به عنوان شبکه اجتماعی وجود دارند. یکی از آن ها پلتفرم نرم افزاری به نام اسکایپ (Skype) است. البته اسکایپ از سال ها قبل بوده و این چیز جدیدی نیست. نسخه رایگان اسکایپ از حدود سال 2003 در دسترس است. با این حال ما قصد داریم در مورد نسخه جدیدتری که در سال 2015 ظهور پیدا کرد صحبت کنیم.
نسخه ای که “Skype for Business” نامیده شده است. به طور طبیعی سوال هایی مانند “Skype for Business چیست؟” و “تفاوت اسکایپ و Skype for Business چیست؟” مطرح می شوند. در ادامه این مقاله سعی در پرداختن به این موارد داریم.

Skype for Business چیست؟
اسکایپ فور بیزینس (Skype for Business) که قبلا با نام Microsoft Lync Server شناخته می شد، یک سیستم ارتباطی یکپارچه (UC) است که کانال های ارتباطی مورد نیاز برای ارتباطات کاری و جلسات آنلاین را یکپارچه می کند. این کانال ها عبارتند از: پیام رسانی، اعلام حضور، وُیپ، پیام صوتی، ارسال و دریافت فایل، کنفرانس ویدئویی و کنفرانس های وب (وبینار). اسکایپ فور بیزینس می تواند روی سرور شخصی، فضای ابری و یا ترکیبی از هر دو قرار بگیرد.
کلاینت ها نیز می توانند برنامه را روی سیستم های ویندوزی، موبایل ها و تبلت های اندرویدی و دستگاه های دارای سیستم عامل iOS نصب و اجرا کنند. این پلتفرم همچنین با نام های کوتاه S4B، SFB، SfB و Skype4B شناخته می شود. این محصول می تواند به صورت تنها و یا عضوی از مجموعه آفیس 365 خریداری شود.

نسخه ای که روی سرور نصب می شود، Skype for Business Server و نسخه ای که تحت فضای ابری ارائه می شود، Skype for Business Online نام دارد. Microsoft Teams نرم افزار ارتباطی بر پایه فضای ابری است که قابلیت هایی شبیه به Skype for Business دارد. با وجود اینکه هر دو محصول عضوی از مجموعه آفیس 365 هستند و امکاناتی نظیر اعلام حضور، پیام رسانی، کنفرانس های صوتی و ویدئویی ارائه می دهند، اسکایپ فور بیزینس امکانات بیشتری نظیر تماس و کنفرانس PSTN را داراست.

در واقع نرم افزار اسکایپ سازمانی یا Skype for Business نسخه جدید از نرم افزار Microsoft Lync است. بعد از ارایه نسخه lync 2013 مایکروسافت نام این نرم افزار را به Skype for Business تغییر داد. چندی پیش مایکروسافت سرویس اسکایپ را خرید. (برای دوستانی که با سرویس اسکایپ آشنا نیستند، با داشتن این نرم افزار شما می توانید با هر شخصی که id او را داشته باشید ارتباط تصویری، صوتی و نوشتاری برقرار کنید. همچنین امکان تشکیل یک ویدیو کنفرانس نیز فراهم می باشد.)

بعد از خرید این سرویس توسط مایکروسافت، شباهت زیاد کاربردهای آن با Microsoft Lync آشکار شد. تنها تفاوت اصلی این دو سرویس این بود که اسکایپ به عنوان یک سرویس عمومی و جهانی تعریف شده بود ولی Lync برای کاربردهای سازمانی ساخته شده بود. به عبارت دیگر Lync همان اسکایپ درون یک شرکت بود. از این رو مایکروسافت به درستی در نسخه جدید نام Lync را به Skype for Business تغییر داد.

تفاوت اسکایپ و اسکایپ فور بیزینس و مایکروسافت تیمز چیست؟
اسکایپ و Skype for Business هر دو پلتفرم نرم افزاری بر پایه وب هستند که از متد های ارتباطی وُیپ به منظور فراهم ساختن ارتباط از طریق اینترنت، استفاده می کنند. تفاوت های این دو موارد زیر است:

- اسکایپ رایگان است. به سادگی نرم افزار را روی کامپیوتر، تلفن همراه، تبلت یا کنسول بازی خود دانلود کنید تا در همان لحظه بتوانید استفاده کنید. شما می توانید با حداکثر 25 نفر در یک گروه به طور همزمان تماس صوتی برقرار کنید. همچنین با استفاده از موبایل خود و با استفاده از نرم افزار اسکایپ میتوانید با طور مستقیم با خطوط ثابت و موبایل افرادی که اسکایپ ندارند تماس بگیرید؛ با استفاده از اینترنت و نه سیمکارت. البته برای اینکار نیاز است که اعتبار اسکایپ خریداری کنید. این قابلیت رایگان نیست.

- Skype for Business به شما امکان می دهد تا حداکثر 250 نفر را به جلسات آنلاین اضافه کنید ، امنیت درجه سازمانی را فراهم می کند ، به شما امکان می دهد تا حساب های کارمندان را مدیریت کرده و در برنامه های Office خود ادغام کنید. اسکایپ فور بیزینس به زودی جای خود را به Microsoft Teams خواهد داد.

- اسکایپ برای کسب و کار (Skype for Business) رایگان نیست و جایگزینی برای مایکروسافت لینک (Microsoft Lync) است؛ مایکروسافت در سال 2011 اسکایپ را خریداری کرد. شما می توانید با حداکثر 250 نفر از طریق Skype for Business جلسه آنلاین برگزار کنید. حتی اگر افرادی که قصد دارید به صورت آنلاین ملاقات کنید اسکایپ برای کسب کار را نداشته باشند، شما با استفاده از یک لینک اختصاصی آن ها را به جلسه دعوت می کنید.

- اسکایپ فور بیزینس توسط روش های احراز هویت و رمزنگاری محافظت می شود و امنیت مورد نیاز برای برقرار کردن و آرشیو کردن ارتباطات خصوصی را فراهم می کند. به عنوان ادمین اسکایپ برای کسب و کار، شما می توانید اکانت های کاربران سرویس خودتان را مدیریت کنید. به شما این دسترسی داده می شود که اشتراک ها را حذف کنید و ویژگی هایی را فعال کنید که نیازهای همکاری هر کاربر را برآورده می کند. همچنین با توانایی استفاده از سیستم های تلفن PBX و یا VoIP شما قادر خواهید بود هزینه ارتباطات را به طور قابل توجهی کاهش دهید و قادر به پشتیبانی از خدماتی مانند صدا، ویدیو و کنفرانس آنلاین در یک پلتفرم منحصر به فرد هستید.

- نسخه رایگان اسکایپ برای مشاغل کوچکتر تا 20 کارمند عالی است. استفاده از آن رایگان است، مگر اینکه بخواهید برای برقراری تماس با تلفن ثابت و تلفن همراه اعتبار بخرید.

- مایکروسافت تیمز به شما امکان می دهد تا داخل یا خارج از سازمان خود میزبان کنفرانس های صوتی ، تصویری و وبینار باشید. تیم های 10 تا 10 هزار نفری می توانند در هر مکانی از این سرویس استفاده کنند. شما به راحتی می توانید پرونده ها را به اشتراک بگذارید ، در چت های یک به یک و گروهی و سایر موارد با امنیت درجه سازمانی شرکت کنید. همچنین می توانید از Skype برای شرکت در گفتگوهای یک به یک و تماس با کاربران مایکروسافت تیم استفاده کنید.

- تفاوت اصلی دیگری که وجود دارد این است که تنظیمات امنیتی در skype for business کاملا قابل سفارشی سازی است و امکان انجام تنظیمات پیشرفته در آن وجود دارد. همچنین برای اکانت مورد استفاده در این نرم افزار بر خلاف اسکایپ، شما می توانید از هر نوع ایمیلی برای ایجاد حساب کاربری، مثل ایمیل های سازمانی، استفاده نمایید. اما بزرگ ترین مزیت اسکایپ فور بیزینس این است که سرور ها در داخل سازمان و یا شرکت مشتریان قرار دارد و این موضوع موجب افزایش و بهبود امنیت ارتباطات می شود.

از دیگر مزایای نرم افزار وب کنفرانس نسخه بیزینسی اسکایپ می توان به  امکان یکپارچه سازی آن با نرم افزارهای دیگر مثل Microsoft exchange، Microsoft office و … و sync شدن با سیستم های تلفنی تحت شبکه مثل voip اشاره نمود.  Skype for business امکان یکپارچه سازی با سرور های ویپ را دارد.

 سرور skype  تحت اختیار مایکروسافت می باشد ولی سرور skype for business در اختیار شرکت کارفرماست.

Skype for business می تواند از طریق لایسنس با دستگاه های ویدئو کنفرانس h.323 ارتباط برقرار کند.

تفاوت های روش های استفاده از اسکایپ و اسکایپ فور بیزینس
در نرم افزار اسکایپ کاربران تنها با ساخت یک اکانت و لاگین کردن در حساب کاربری خود قادر به استفاده از این نرم افزار خواهند بود. اما در نرم افزار اسکایپ فور بیزینس کاربران از طریق کنترل پنل نرم افزار اسکایپ می بایست فعال شوند و کاربران از این طریق قابل کنترل شدن هستند. همچنین دسترسی های کاربران هم در نرم افزار اسکایپ فور بیزینس قابل کنترل هستند. این دسترسی ها شامل دسترسی ارسال و دریافت voice، ویدئو، ایجاد گروه، دسترسی از داخل یا خارج سازمان و مواردی از این دست می باشند.

دانلود skype for business برای گوشی و تبلت های اندرویدی از play store و برای گوشی ها و تبلت های اپل از طریق App store ممکن می باشد. برای نصب این نرم افزار بر روی لپ تاپ و رایانه های شخصی هم می توانید از مراکز دانلود نرم افزاری قابل اطمینان، این نرم افزارها را دانلود نمایید. البته در نسخه های جدیدتر نرم افزار آفیس، این نرم افزار در کنار نرم افزارهایی مثل word، power-point، excel و … وجود دارد که در نسخه های قدیمی تر مثل آفیس 2013  با نام Microsoft lync ارائه می گردید.

از مزایای دیگر و ارزشمندی که در سرور نرم افزار اسکایپ فور بیزنس می توان به آن اشاره کرد ارتباط بین سازمان ها با دامین کنترلر های مختلف می باشد به طور واضح تر اینچنین می توان گفت سازمان هایی که دارای اسکایپ فور بیزنس هستند می توانند از طریق سرور edge  خود و با پروتکلی به نام  federation این ارتباط را برقرار کنند.
نرم افزار اسکایپ (skype) بر روی بستر اینترنت کار می کند و یک نرم افزار عمومی است که برای عموم مردم دنیا ساخته شده است. اما نرم افزار اسکایپ فور بیزینس در شبکه داخلی نصب و راه اندازی می شود و همچنین برای اهداف ارتباطی درون سازمانی و تجاری به کار می رود.

آیا آفیس 365 شامل Skype است؟

اشتراک آفیس 365 هوم یا آفیس 365 پرسنال، با اعتبار 60 دقیقه اسکایپ ماهیانه همراه هستند. تماس های اسکایپ به اسکایپ همیشه رایگان است. اما برای تماس با تلفن های همراه و تلفن ثابت نیز می توانید از اسکایپ استفاده کنید. نسخه های بیزینس و اینترپرایز آفیس 365 شامل اسکایپ فور بیزینس و مایکروسافت تیمز می شوند.

Skype for business راهکارهای ارتباطی جامعی را فراهم می آورد که به کاربر تجربه بی نظیری از حضور، چت، صدا و ویدئو از طریق PC، مرورگر، موبایل می دهد. با راه اندازی Skype for business کارکنان، شرکا و مشتریان را هر کجا که باشند به هم متصل می شوند، بدین ترتیب می توانید همزمان با افزایش بهره وری و پاسخگویی، هزینه ها را نیز کاهش دهید.

مزایا و قابلیت های مایکروسافت Skype For Business 
- ایجاد فضای کاری مبتنی بر تعامل و همکاری با توسعه کانال های گوناگون و منعطف برای بهبود و تسهیل ارتباطاتِ میان کارکنانِ دپارتمان­ها و شعب گوناگون
- تسهیل و تسریع تبادل اطلاعات و دسترسی فوری به اطلاعات و محتویات در هر زمان و از هر مکانی
- کاهش نرخ دوباره­کاری­ها و کاهش کاغذبازی­ها
- برگزاری کنفرانس­ها و جلسات آنلاین با ایجاد یک بستر تعاملی یکپارچه
- سازماندهی جلسات، وظایف، روندها و زمانبندی­ های کاری از طریق بستری یکپارچه و مشترک
- افزایش بهره ­وری کارکنان با حذف محدودیت ­های ارتباطی که روند انجام کارهای تیمی را کند می­کند
- ارائه خدمات پشتیبان به کارکنان خارج از سازمان و حفظ ارتباطات مجازی در تمامی موقعیت­های جغرافیایی
- کاهش هزینه تماس­ های تلفنی، کاهش هزینه­ های مدیریت IT ، کاهش هزینه­ های ناشی از سفرها و جابه­ جایی­ ها با برقراری بستر ارتباطاتی یکپارچه


- یادگیری و انطباق سریع کارکنان در به­ کارگیری با بهره ­گیری از واسطه کاربری ساده
- پیاده ­سازی و مدیریت آسان به دلیل انطباق با سایر سیستم ­ها
- بهبود خروجی­ های مطلوب سازمان با ماکزیمم ­نمودن بهره وری فردی هر یک از کارکنان و بهبود سطح تعاملات و همکاری افراد
- تسریع روند پیگیری و اجرای فعالیت­ ها و پروژه­ ها و کوتاه نمودن چرخه­ فروش محصولات و خدمات
- امکان افزودن صدا و تصویر به تمامی مکالمات و توسعه و تسهیل ارتباطات رودررو
- دسترسی و برقراری ارتباط با افراد و کارشناسان مناسب در زمان مناسب و استمرار و حفظ ارتباطات و تماس ­ها با مخاطبان و کارشناسان سازمان در هر مکانی تنها در صورت دسترسی به اینترنت و بدون نیاز به استفاده از VPN
- ایجاد محیط کاری منعطف و جذاب با ایجاد ارتباطات اجتماعی موثر در میان کارکنان

12 ویژگی که اسکایپ فور بیزینس را به راه‌حلی ایده‌آل مبدل می‌کند

1 – برگزاری جلسات فعال
این نرم‌افزار به شما امکان می‌دهد تا جلسات صوتی، تصویری و وب کنفرانس‌ها را برگزار کنید. به‌راحتی می‌توانید برنامه‌ریزی برای برگزاری یک جلسه را انجام دهید که به میزبانی یک نفر انجام می‌شود. بعد از آن تمام 250 نفر با دستگاه‌های خودشان می‌توانند در همان لحظه به این جلسه ملحق شوند. نکات برجسته دیگر را در ادامه مشاهده می‌کنید.

برنامه‌ریزی جلسه از طریق Outlook
اسکایپ فور بیزینس به‌خوبی با پلاگین اوت لوک در هم آمیخته شده است. به لطف این ادغام می‌توانید جلسات آنلاین خودتان را تنها با یک کلیک از طریق برنامه اوت لوک برنامه‌ریزی کنید. برگزارکننده جلسه می‌تواند موضوع جلسه را مشخص کند علاوه بر اینکه متوجه می‌شود کدام‌یک از شرکت‌کنندگان می‌توانند به جلسه در آن زمان مقرر ملحق شوند. جزئیات و اطلاعات یک جلسه یا کنفرانس خاص در اوت لوک کاملا واضح و شفاف بیان می‌شود.

برنامه‌ریزی جلسات با کمک برنامه‌ریز وب (Web Scheduler)
برنامه‌ریز وب در اسکایپ فور بیزینس کمک می‌کند چندین جلسه کاری را برنامه‌ریزی کنید علاوه بر اینکه به شما امکان می‌دهد:

نگاه مختصری داشته باشید به جلساتی که در پیش دارید
جزئیات یک جلسه خاص را مشاهده یا ویرایش کنید
جلسات پیشرو را حذف کنید
به افراد برای شرکت در جلسه دعوت‌نامه ارسال کنید
به جلسات ملحق شوید

با یک لمس ساده ملحق شوید
این ویژگی به کارمندان کمک می‌کند تا تنها با یک کلیک به جلسه ملحق شوند. اگر جلسه از قبل برنامه‌ریزی شده باشد شرکت‌کنندگان می‌توانند به‌راحتی از طریق یادآور تقویم خودشان وارد جلسه شوند.

مشاهده ویدئویی چند نفر در یک زمان

با این ویژگی می‌توانید بیش از 6 نفر را به صورت همزمان روی صفحه خودتان با کیفیت 1080p مشاهده کنید.

اشتراک‌گذاری محتوا
اسکایپ فور بیزینس یک قدم جلوتر هم رفته و در طول جلسه امکان به اشتراک گذاشتن صفحه دسکتاپ، برگه‌های اکسل و ارائه‌های پاورپوینت را فراهم می‌کند.

2 – کنترل کامل برای برگزارکننده اسکایپ فور بیزینس
اسکایپ فور بیزینس امکان کنترل زیادی را برای برگزارکننده فراهم کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بی صدا کردن یک یا تمام شرکت‌کنندگان
مخفی کردن نام در پس زمینه عکس‌ها
مسدود کردن ویدیوی هر یک از شرکت‌کنندگان
دعوت افراد دیگر
امکان دسترسی دادن به برخی شرکت‌کنندگان برای کنترل جلسه به صورت انتخابی

3 – نمایش انتخابی برای شرکت‌کنندگان اسکایپ فور بیزینس
اسکایپ فور بیزینس ویژگی‌های متعددی را برای میزبان و شرکت‌کنندگان در یک جلسه خاص ارائه می‌دهد. شرکت‌کنندگان می‌توانند از طریق گوشی هوشمند خودشان به یک جلسه ملحق شوند و نوع نمایش را انتخاب کنند.

حالت گالری: به شما اجازه می‌دهد ویدیوی دیگر شرکت‌کنندگان در جلسه را مشاهده کنید.
حالت اسپیکر: امکان می‌دهد تا محتوای جلسه را در کنار ویدیوی شخص برگزارکننده مشاهده کنید.
حالت پرزنتیشن: می‌توانید محتوای جلسه را در این حالت مشاهده کنید.
حالت خلاصه: مشاهده عکس‌های شرکت‌کنندگان در شبکه تصویری کاشی کاری شده.

4 – ارائه پاورپوینت
اسکایپ فور بیزینس به شما این اجازه را می‌دهد تا ارائه‌های پاورپوینت خودتان را با کیفیت بسیار بالا با بیش از 1 نفر به اشتراک بگذارید. علاوه بر این می‌توانید از برخی ویژگی‌های متحرک پاورپوینت مانند ویدیوها یا پرزنتیشن‌های اسلایدها استفاده کنید.
به لطف اینکه نرم‌افزار از استانداردهای JavaScript و HTML 5 پشتیبانی می‌کند امکان مشاهده ارائه‌ها روی گوشی هوشمند وجود دارد.

5 – ابزار کنفرانس اسکایپ فور بیزینس
اسکایپ فور بیزینس ابزار مختلفی را برای کنفرانس مانند تخته سفید مجازی و حاشیه‌نویسی در اختیار کاربر فرار می‌دهد. این تخته سفید به شما امکان قرار دادن متون، طرح‌ها و عکس‌ها را در یک لوح خالی می‌دهد تا بتوانید پیام خودتان را به همه برسانید.

شرکت‌کنندگان می‌توانند حاشیه‌نویسی‌هایی را روی تخته انجام دهند تا ایده‌های بیشتری جمع‌آوری شود، در مورد محتوا بحث شود و راه‌حل‌هایی برای طوفان‌های ذهنی ارائه شود.

6 – انتقال دیتای آسان
با کمک ابزار Skype Meeting Broadcast می‌توانید محتواهای خودتان را با بیش از 10 هزار نفر شرکت‌کننده به‌راحتی به اشتراک بگذارید و راه‌حل مناسبی را برای سمینارهای اینترنتی ارائه می‌دهد. با وجود اینکه می‌توانید به‌راحتی محتوای خودتان را با جمعیت زیادی از طریق اینترنت به اشتراک بگذارید می‌توانید تعداد شرکت‌کنندگان را به تعداد کارمندان خودتان را در سازمان محدود کنید.

به علاوه این ابزار به شما امکان می‌دهد تا ویدیوی ضبط شده جلسه را به بخش ویدیوی آفیس 365 ارسال کنید. هر کسی این قابلیت را دارد تا از طریق مرورگر گوشی هوشمندش این ویدیو را ببینید یا آنکه آنلاین یا به صورت ضبط شده در سرویس  Microsoft Azure مشاهده کند.

7 – رای گیری
رای گیری کمک می‌کند تا حس همکاری بین شرکت‌کنندگان و برگزارکننده جلسه یا کنفرانس به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. علاوه بر این می‌توانید با کمک این ابزار اگر به یک تصمیم گروهی نیاز دارید سرانجام این تصمیم را با آرای شرکت‌کنندگان به رای گیری بگذارید. در این حالت برگزارکننده تصمیم می‌گیرد که نتیجه آراء به همه نشان داده شود یا خیر. با کمک این سیستم رای گیری می‌توانید زمانی که دیگران مشغول تماشای ویدیوی جلسه هستند اطلاعات رای گیری را جمع‌آوری کنید.

8 – ضبط و پخش دوباره
سازمان دهنده جلسه یا ارائه دهنده می‌توانند جنبه‌های مختلفی از جلسه را ضبط کنند. امکان ضبط ویدیو، صدا، چت‌ها، تخته سفید، اشتراک‌گذاری‌ها و مابقی جوانب وجود دارد و امکان تعیین رزولوشن دلخواهتان برای ضبط این داده‌ها هم وجود دارد.

9 – اسکایپ فور بیزینسMeeting Lobby
امکان این را به شما می‌دهد تا تصمیم بگیرید چه افرادی امکان ملحق شدن به جلسه را داشته باشند. این ابزار برای زمانی مناسب است که قصد ارائه اطلاعاتی محرمانه را در جلسه داشته باشید.

10 – نگه‌داری محتوای جلسه
کاربران اسکایپ فور بیزینس می‌توانند رنج مختلفی از فایل‌ها مانند اکسل، پاورپوینت، نوت ها و …. را در جلسه تجاری خودشان به اشتراک بگذارند. مدت‌زمان نگه‌داری این داده‌ها به نوع جلسه بستگی دارد.

یکبار: داده‌ها از زمانی که آخرین نفر جلسه را ترک می‌کند به مدت 15 روز باقی می‌مانند.
مکرر: عملکرد این بخش مانند گزینه قبلی است با این تفاوت که اگر کسی در مدت این 15 روز دوباره وارد جلسه شود این زمان ریست می‌شود.
اکنون ببین: داده‌ها تنها برای 8 ساعت باقی می‌مانند.

11 – لاگین کردن اجباری نیست
اگر کسی عضو اسکایپ نباشد اما دعوت‌نامه را برای شرکت در جلسه اسکایپ فور بیزینس دریافت کند بدون لاگین کردن و با نام کاربری مهمان می‌تواند در جلسه شرکت کند.

12 – کنفرانس از طریق شبکه تلفن عمومی اسکایپ فور بیزینس
اگر کسی دسترسی به اینترنت نداشته باشد مایکروسافت با کمک ایزار PSTN این مشکل را حل کرده و آن شخص می‌تواند از طریق شبکه تلفن به این جلسه ملحق شود.

شماره‌های محلی  Dial-In

دعوت‌نامه جلسات اسکایپ شامل یک شماره است که توسط آن می‌توانید به جلسه ملحق شوید.

کنفرانس تنها با شماره‌گیری

می‌توانید با شماره‌گیری تلفن شخصی که تمایل دارید در جلسه حضور داشته باشد او را به جلسه دعوت کنید.

کنترل کامل روی جلسه

برای کنترل بیشتر روی جلسه می‌توانید تشخیص دهید که چه شخصی اخیرا از طریق اینترنت یا از طریق تلفن به جلسه پیوسته یا می‌توانید کسی که در حال سخنرانی است را مشخص کنید یا اینکه صدای افرادی که سر و صدای زیادی دارند قطع کنید.

این‌ها تنها بخشی از ویژگی‌های اسکایپ فور بیزینس هستند که برای برگزاری یک جلسه بهتر باید از آن‌ها استفاده کنید. امکانات متنوع‌تری در این نرم‌افزار وجود دارد که قویا به شما توصیه می‌کنیم به این نرم‌افزار سوییچ کنید.

پیش نیازهای نصب و  راه اندازی skype for business

در رابطه بانصب و راه اندازی سرور skype for business  چند نکته وجود دارد که به اختصار در زیر به آن پرداخته ایم :

- سازمان یا شرکت مربوطه باید دارای دامین کنرلر باشد تا بتوان از طریق آن یوزها ثبت و تنظیم دسترسی گردند .
- دارابودن حداقل سرتیفیکیت داخلی جهت احراز هویت یوزرهایی که هم از داخل و هم از بیرون مجموعه می خواهند به سرور وصل شوند .
- آی پی public جهت دسترسی از خارج شبکه .
- دامین مربوطه می بایست بر روی بستر اینترنت پابلیش شده باشد (جهت شناخته شدن در دی ان اس های برون شبکه ای همچنین قابلیت Mobility)
- حداقل دوسرور مجازی جهت نصب و راه اندازی سرویس های skype for business  و Edge server .
 
نیازهای سخت افزاری جهت نصب و راه اندازی
در رابطه با نیازهای سخت افزاری بهترین منبع خود شرکت ماکروسافت می باشد که پیشنهاد ارائه شده توسط آن شرکت در بهترین و ایده آلترین حالت می باشد که در لینک زیر به آن اشاره شده است .

https://docs.microsoft.com/en-us/skypeforbusiness/plan/system-requirements

https://docs.microsoft.com/en-us/skypeforbusiness/plan-your-deployment/requirements-for-your-environment/server-requirements

شما از کاربران اسکایپ فور بیزینس هستید؟ در مورد این سرویس چه فکر می‌کنید؟

منابع
https://samix.org/product/skype-for-business/
https://microsoftme.ir/what-is-skype-for-business/
https://www.noavaran-eng.com/
https://www.zagrio.com/kb/12-skype-for-business-great-features/