۴ پروژه شهری با صرف ۳۸ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: چهار پروژه زیرساختی در شهرداری منطقه یک این شهر با صرف حدود ۳۸ میلیارد تومان احداث یا بازسازی شده و آماده بهره‌برداری است.

به نقل از ایمنا، محمدحسین اسحقی با بیان اینکه پروژه‌ها طی این هفته به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: از جمله آنها می‌توان به پارک قلم (تل‌امیر) با ۹ هزار و ۷۰۰ مترمربع مساحت اشاره کرد که ارزش زمین و اعتبار اجرایی آن ۱۴ میلیارد تومان است.

وی در ادامه افزود: این پارک دارای فضای بازی کودکان، زمین بازی محلی و بومی و آمفی‌تئاتر روباز ۳۰۰ نفری بوده که به مبلمان شهری نیز تجهیز شده است و ۶۵ درصد مساحت آن را فضای سبز اعم از درخت، گل‌کاری و چمن‌کاری تشکیل می‌دهد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز تصریح کرد: این پروژه در منطقه‌ای کم‌برخوردار و در بافت حاشیه شهر واقع شده و به همین علت از پروژه‌های ارزشمند شهرداری این منطقه محسوب می‌شود که علاوه بر تأمین فضای سبز منطقه، فضایی مفرح برای کودکان نیز فراهم کرده است.

اسحقی با بیان اینکه پروژه مرمت ۲ پل روگذر در سطح حوزه شهرداری منطقه یک از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری است، افزود: برای مرمت و بازسازی پل روگذر عباسی (خواجه‌رشید) و پل اول سربالایی ولیعصر پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تاکید کرد: پروژه محل نگهداری سگ‌های بلا صاحب از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری بوده که با پنج هکتار مساحت و صرف یک میلیارد تومان اعتبار در نزدیکی مرکز مدیریت پسماند واقع در جاده آناخاتون احداث شده تا فضایی مناسب و مدرن برای نگهداری سگ‌های بلا صاحب ایجاد شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز افزود: در این مرکز خدمات بهداشتی و درمانی به سگ‌های بلا صاحب ارائه شده و فضایی برای حضور دوستداران حیوانات و تغذیه سگ‌های بلا صاحب نیز تعبیه شده است.

اسحقی گفت: عملیات احداث پروژه ایستگاه پمپاژ و مخزن زیرزمینی آب در نزدیکی پارک ترافیک طی سال‌های گذشته در راستای مدیریت منابع آب خام شهری با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آغاز شده بود که هم‌اکنون تکمیل و ایستگاه‌های پمپاژ و شبکه توزیع آب‌خام آن در سطح فضای سبز تجهیز شده است.