نشست بررسی پروژه های مدیریت پسماند استان مازندران تشکیل شد

نشست بررسی پروژه‌های پسماند شهرستان‌های استان مازندران با حضور دکتر راضی مدیرکل محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، محمد زرودی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان مازندران، شرکت مشاور یکم به عنوان عامل چهارم سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور در ساختمان مدیریت پسماند استان مازندران برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، سید حبیب راضی در این جلسه که به منظور بررسی آخرین وضعیت پروژه های حوزه پسماندی مازندران و تفکیک بودجه برای اختصاص اعتبارات لازم در راستای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه ها برگزار شد، گفت: تشکیل سازمان مدیریت پسماند به عنوان مرجع تخصصی و علمی درحوزه پسماند مازندران نقطه عطفی در راستای حل مشکلات و معضلات زباله در این استان است.

وی مدیریت واحد و جلوگیری از مدیریت جزیره‌ای زباله در مازندران را یکی از اهداف اصلی سازمان مدیریت پسماند مازندران برشمرد و افزود: تشکیل این جلسات تخصصی برای بررسی دقیق پروژه های در حال ساخت و پروژه احتمالی آینده می تواند ریل گذاری دقیقی برای مدیریت پسماند این استان باشد.

مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تاکید کرد: نظارت و مدیریت اصولی در پروژه های در حال ساخت بخش پسماند مازندران علاوه بر تهیه یک زمانبندی دقیق برای اتمام و بهره‌برداری از این پروژه‌ها، از هدر رفت منابع مالی و اعتبارات به دلیل تغییرات ارزش ارز و ریال، جلوگیری می‌کند.

در ادامه محمد زرودی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در استان مازندران نیز بر اجرای برنامه های فرهنگی در حوزه پسماند تاکید کرد و گفت: در کنار انجام پروژه‌های پسماندی برای حل مشکلات زباله استان، باید به اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای مشارکت مردم در کاهش تولید زباله و تفکیک زباله‌ها از مبدا توجه ویژه داشت.

در این جلسه آخرین وضعیت پروژه‌های پسماند شهرستان آمل بررسی و اعتبارات لازم برای تکمیل آن تخصیص داده شد، همچنین وضعیت پسماند شهرستان بابل نیز با حضور معاون خدمات شهری شهرداری بابل مورد بررسی قرار گرفت،

همچنین آخرین وضعیت کارخانه کمپوست بهشهر نیز به عنوان تنها پروژه مدیریت پسماندی شرق استان، با حضور شهرداران شهرهای گلوگاه، خلیلشهر، بهشهر و نکا مورد بررسی قرار گرفت و تفکیک بودجه برای اختصاص اعتبارات لازم در راستای تکمیل و بهره‌برداری از ظرفیت کامل این کارخانه انجام شد.

گفتنی است وضعیت پسماند و مدیریت زباله‌ی شهرهای قائمشهر، کیاکلا، زیراب، شیرگاه و پل سفید نیز با حضور شهرداران این شهرها مورد بررسی فنی قرار گرفت و با تخصیص اعتبارات لازم و تاکید بر همکاری‌های منطقه‌ای بین شهرها، تصمیمات فنی و علمی جهت ساماندهی وضعیت زباله‌ی آن‌ها گرفته شد.