مناسب سازی یزد به عنوان شهر دسترس پذیر ظرف سه سال

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد با اشاره به اهمیت مناسب سازی شهری و اقداماتی که شهرداری یزد در این زمینه انجام داده است، اظهار داشت: شهر یزد از مهرماه امسال به عنوان پایلوت شهر دسترس پذیر انتخاب شده و تلاش ما در شهرداری، مناسب سازی شهری برای تمام اقشار از معلولان ضایعه نخاعی تا زنان باردار، سالمندان، نابینایان و ناشنوایان است.

محمد علی سلمانی با اشاره به اقداماتی که تاکنون در این زمینه در سطح شهر انجام شده است، عنوان کرد: مناسب سازی از اتوبوس‌های شهری آغاز شد و ۱۰ دستگاه اتوبوس مجهز به رمپ و قابل استفاده برای معلولان ضایعه نخاعی، کالسکه، سالمندان و ناشنوایان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال خریداری شد. ۳۰ درصد از اتوبوس‌های قبلی نیز با تمهیدات سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد مناسب سازی شده است.

سلمانی یادآور شد: تمام طرح‌های شهری حوزه معاونت شهرسازی نیز دارای پیوست مناسب سازی است. از سال گذشته چهار ناظر معلول برای پنج منطقه شهرداری یزد به کار گرفته شدند تا پروژه‌های در دست اجرای شهرداری را به لحاظ مناسب سازی کنترل کنند و در صورتی که امضای آنها پای کار پیمانکاران نباشد، کار از پیمانکار تحویل گرفته نمی شود.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد همچنین از ایجاد پارکینگ‌های اختصاصی ویژه معلولان در سطح شهر جهانی یزد خبر داد و یادآور شد: تابلوهای این ایستگاه ها تا پایان سال در نقاط مشخص شده، نصب خواهد شد.

سلمانی با بیان اینکه مناسب سازی معابر شهری در تمام شهر یزد ظرف سه سال آینده انجام می شود، عنوان کرد: در همین راستا، طرح هفت خوان آغاز شده و پایش نقطه به نقطه یک مسیر رفت و برگشت ۱۰ کیلومتری توسط یک تیم در حال انجام است.