اطلس شهری کودکان و نوجوانان تدوین می‌شود

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ از تهیه و تدوین اطلس شهری کودکان و نوجوانان به منظور دستیابی به برنامه‌های توسعه‌ای شهر دوستدار کودک خبرداد.

به نقل از مهر، کاظم داودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ با اعلام این خبر گفت: به منظور تعهد به اجرای کنوانسیون حقوق کودک در سطح محلی و با هدف توسعه‌ی برنامه‌های شهر دوستدار کودک؛ تهیه اطلس شهری کودکان و نوجوانان در منطقه ۲ توسط تیم پژوهشی و مطالعاتی در حال اجرا است.

وی افزود: آگاهی از ویژگی‌های کمی- کیفی، جمعیت شناختی، آشنایی با پتانسیل‌های جغرافیایی، اقلیمی، اقتصادی سطح منطقه، برآورد نیازها و کمبودهای این قشر و همچنین امکانات و تسهیلاتی که در شرایط فعلی در اختیار آنان قرار دارد از اهمیت بالایی برخورداراست.

معاون شهردار منطقه ۲ تصریح کرد: تدوین اطلس مورد نظر برای پیمودن مسیر شهر دوستدار کودک و توسعه‌ی بومی سازی شاخص‌های پایه‌ای، اصلی و ایجاد بستر مناسب اقدامی تاثیرگذار خواهد بود.، که می‌تواند تصویری روشن و روزآمد از مشکلات کودکان و نوجوانان و همچنین تحلیل میزان دسترسی آنها به انواع خدمات حقوقی، سلامت، بهداشت، تغذیه، ایمنی و حمل و نقل برای هرگونه چشم انداز و سیاستگذاری در این حوزه را فراهم آورد.

داودی گفت: اطلس شهری کودکان و نوجوانان مبنای تهیه تمامی طرح‌ها، برنامه‌ها و اقدامات توسعه‌ای شهر دوستدار کودک در چهارچوب دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک و راهنمای ملی توسعه شهر دوستدار کودک و نوجوانان قرار می‌گیرد.