سایت مدیریت پسماند بیرجند تابستان ۱۴۰۰ راه اندازی می‌شود

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند گفت: راه‌اندازی خط تفکیک صنعتی پسماند در سایت مدیریت پسماند با اعتبار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجراست.


به گزارش ایمنا، احمد لطایفی در این باره اظهار کرد: سایت مدیریت پسماند این شهرداری ۹۵ درصد پیشرفت داشته و تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: تاکنون سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تکمیل طرح‌های این سایت هزینه شده و مناقصه آسفالت آن در حال انجام است.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند تصریح کرد: راه‌اندازی خط تفکیک صنعتی پسماند در سایت مدیریت پسماند شهرداری بیرجند نیز با اعتبار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجراست که با در نظر گرفتن پیشرفت این خط در مجموع سایت مدیریت پسماند شهرداری ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: از مزایای این طرح می‌توان به کاهش آلودگی، بهره برداری بیشتر از زباله، تولید کمپوست و کاهش هزینه تفکیک و بازیافت زباله اشاره کرد.

لطایفی تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا تولید زباله در شهر بیرجند بیش از پنج درصد افزایش یافته است و روزانه ۹۵ تا ۱۰۰ تن زباله در مرکز استان تولید می‌شود همچنین دفع زباله‌های بیمارستانی در سایت شهرداری با رعایت تمامی پروتکل‌های ابلاغی از سوی مراکز بهداشت و اداره کل حفاظت محیط زیست استان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همیشه دفع زباله‌های بیمارستانی با عملیات آهک و خاک‌پاشی دفن می‌شد، اما با شیوع ویروس کرونا محلول خاک و آهک را افزایش داده ایم در حال حاضر دفع این زباله‌ها به دو مرتبه در روز افزایش یافته است.