عملیات پاکسازی پسماندهای عمرانی و ساختمانی در غرب تهران

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد از پاکسازی پسماندهای عمرانی و ساختمانی محور چیتگر محدوده ورودی به شهر ملارد خبر داد.


به نقل از مهر، مهناز مدیریان رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد با اعلام این خبر گفت: به منظور اجرای مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ملارد، با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده توسط این اداره و همکاری دستگاه‌های مرتبط، پاکسازی پسماندهای عمرانی و ساختمانی محور چیتگر محدوده ورودی به شهر ملارد انجام شد.

مدیریان اظهار کرد: با توجه به افزایش روز افزون جمعیت شهر نشین و گسترش ساخت وسازهای عمرانی در شهرستان ملارد، میزان پسماندهای عمرانی و ساختمانی افزایش یافته که در صورت عدم مدیریت صحیح و اصولی تبدیل به یکی از معضلات عمده زیست محیطی شهرستان خواهد شد.

وی بابیان اینکه پسماندهای عمرانی و ساختمانی علاوه بر ایجاد آلودگی زیست محیطی و ایجاد گرد و غبار موجب ایجاد منظر نامناسب شهری و تهدید سلامت شهروندان است، گفت: آموزش و فرهنگ سازی در خصوص مدیریت پسماندهای عمرانی و ساختمانی توسط ارگان‌های مرتبط بسیار راهگشا خواهد بود.

مهناز مدیریان ضمن اشاره به اهمیت مساله بازیافت و استفاده مجدد از مواد و مصالح حاصل از فعالیت‌های ساختمانی، افزود: بازیافت پسماندهای عمرانی و ساختمانی علاوه بر جلوگیری از دور ریختن منابع قابل استحصال در حفظ محیط زیست نیز بسیار موثر است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد همچنین در ادامه از نمونه برداری مشترک با شبکه بهداشت و درمان این شهرستان از شیرابه مرکز دفن غرب استان تهران خبر داد. وی گفت: با توجه به دیگر مصوبات جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ملارد، نمونه برداری مشترک با شبکه بهداشت و درمان این شهرستان از شیرابه مرکز دفن غرب استان تهران صورت پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه نمونه دریافتی برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه ارسال شده است، در پایان گفت: در صورتیکه نتیجه ارزیابی پارامترهای آلودگی نمونه برداشت شده بر خلاف دستورالعمل‌های موجود باشد، این مرکز دفن مکلف به اصلاح فرایند و کنترل شیرابه خواهد بود که این موضوع در دستور پیگیری قرار دارد.