ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان و محرومین در آذربایجان غربی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ محمدمهدی شهریاری در نشست تامین مسکن نیازمندان که با حضور رئیس هیات مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) شامگاه روز سه شنبه برگزار شد، گفت: در دیگر شهرهای استان نیز با اولویت تامین زمین در نقاط مناسب و بهره مند از امکانات زیرساختی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مسکن محرومین احداث خواهد شد.

وی با اشاره به این که در راستای تداوم همکاری با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای توسعه بخش های مختلف استان این اقدام مهم صورت میپذیرد، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره)در حوزه های خدمات‌رسانی در سه محور اشتغال، محرومیت‌زدایی و اجرای طرح‌های اقتصادی فعالیت دارد و استان نیز با همه توان از تمام ظرفیت های این ستاد در جهت خدمت رسانی به محرومین و توسعه حوزه های مختلف بهره می برد و در این راستا نهایت همکاری را می نماید‌.

رئیس هیات مدیره مرکز عمران ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در این نشست از آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن نیازمندان در ارومیه و مهاباد خبر داد و گفت: در شهرستان خوی نیز پس از بررسی هایی که به زودی به اتمام می رسد عملیات احداث آغاز می شود.این پروژه در تمام استانها و با همکاری دستگاه های اجرایی در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ساخت این مساکن در قالب اقدام ملی مسکن انجام می گیرد گفت: سهمیه استان در اقدام ملی مسکن ۲۰ هزار و ۹۷۰ واحد است که در ۳ مرحله از مجموع ۴۱هزار ثبت نامی ۳۲ هزار نفر واجد شرایط شدند. از مجموع واجدین شرایط ۵ هزار و ۲۴۰ نفر افتتاح حساب نموده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۷ نفر وجه اولیه را واریز نموده اند.

وی با اشاره به تامین زمین در شهرهای ارومیه، خوی و مهاباد برای ساخت مسکن محرومین با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) افزود: برای تامین زمین به عنوان رکن اساسی تامین مسکن علاوه بر استفاده از ظرفیت سازمان ملی زمین و مسکن، از راهکار تغییر کاربری نیز استفاده شده است.راه و شهرسازی استان اتمام پروژه های مسکن مهر و تامین مسکن برای نیازمندان را در اولویت خود قرار دارد به نحوی که در یکسال گذشته ۵ هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است.