احداث اولین سایت پرنده‌نگری در بوستان وکیل آباد مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: اولین گالری و سایت پرنده نگری در بوستان‌های کلانشهر مشهد تا مردادماه سال جاری در بوستان وکیل آباد به بهره برداری می رسد.


مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال‌های اخیر با انجام مطالعات تخصصی فراوان در حوزه محیط زیست شهری و اولویت قراردادن ارتقای کیفی مباحث زیست محیطی شهری در کلانشهر مشهد تلاش شده شرایط مطلوبی را برای حضور و ازدیاد نسل انواع پرندگان دارای اثرات اکولوژیک مثبت بر محیط زیست شهری فراهم کنیم.

وی افزود: در همین راستا، اقدامات مختلفی نظیر نصب بیش از ۱۳۰۰ آشیانه مخصوص انواع پرندگان و بیش از ۳۰۰ سازه دانه خوری در سطح شهر و به ویژه بوستان‌های شهری صورت گرفته تا از این طریق به بهبود شرایط زیستی این گونه‌های ارزشمند در محیط شهری کمک کنیم.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: یکی از اثرات بسیار ارزشمند زیست محیطی، حضور پرندگان در محیط‌ های شهری، کاهش قابل توجه حجم آفات و سموم شیمیایی مصرف شده در محیط‌های شهری است که می‌تواند در حفظ سلامت شهروندان، اثرات بسیار مطلوبی داشته باشد.

وی افزود: همین نگاه باعث شده تا در سال گذشته، عملیات احداث اولین گالری و سایت پرنده‌نگری در بوستان‌های شهر مشهد، در بوستان وکیل آباد آغاز شود که این پروژه تاکنون پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی داشته است.

یعقوبی گفت: در این سایت، شهروندان به ویژه کودکان می‌توانند به طور کامل با سیر تکاملی انواع پرندگان شناسایی شده در شهر مشهد و شرایط مطلوب زیستی آنها آشنا شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، فراخوان اولین جشنواره عکاسی و نقاشی ققنوس با هدف حمایت از پرندگان شهر نیز منتشر شده و شهروندان و علاقمندان می‌توانند تا ۱۵ تیرماه سال جاری نسبت به ارسال اثر و شرکت در این جشنواره اقدام کنند.