سازمان فاوا؛ رتبه نخست جشنواره نشان تعالی

سازمان فاوای شهرداری تهران موفق به کسب مقام برتر جشنواره نشان تعالی HSE در سازمان‌های شهرداری در حوزه پیاده‌سازی سیستم مدیریتی سلامت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE MS) شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در آیین اختتامیه جشنواره نشان تعالی  HSE که با همکاری شهرداری تهران و دانشگاه تهران و به‌صورت مجازی برگزار شد، پیروز حناچی، شهردار تهران، زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر، حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوا و معاونان و مشاوران شهردار تهران به همراه شهرداران مناطق و اساتید دانشگاه و دست‌اندرکاران حوزه HSE در شهرداری و شهر تهران حضور داشتند.

در این مراسم با تقدیر از مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری در حوزه‌های مختلف ایمنی و سلامت، در بخش HSE MS که مرتبط با مدیریت سلامت، ایمنی و محیط‌زیست است، از سازمان فاوای شهرداری تهران برای رعایت و اهتمام در این زمینه تقدیر شد.

در این مراسم، حناچی، شهر را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای بشر دانست و حفظ سلامت انسان و سایر موجودات را کاری خداپسندانه و ضرورتی انکارناپذیر خواند و گفت: از خصیصه‌های اصلی کلان‌شهرها، پیچیدگی و چندوجهی بودن حوادث و اتفاقات در آن‌هاست. بسیاری از حوادث هستند که قابلیت تشخیص ریسک را دارند و متأسفانه در برخی موارد علیرغم تلاش‌های بسیار، میزان وقوع اتفاقات ناگوار بالاست.

شهردار تهران در ادامه این نشست ابراز امیدواری کرد HSE به اخلاق سازمانی در شهرداری بدل شود و افزود: در انجام پروژه‌ها و مأموریت‌ها مهم این است که از ابتدا همه‌چیز اصولی و درست انجام شود و جلوی احتمال خطر گرفته شود. ما سعی داریم تعهد به تعالی HSE را توسعه دهیم و از این‌رو ارزیابی تعالی در این حوزه را به نهادی بی‌طرف واگذار کردیم.

زهرا صدراعظم نوری نیز در این مراسم با تأکید بر اهمیت جامعه‌ای سالم، پیشگیری از حوادث و بحران‌ها را یکی از مهم‌ترین اهداف مدیریت شهری عنوان کرد و زندگی در محیط‌زیستی سلامت و پایدار را ثمره این اهداف دانست. او همچنین الزام رعایت ایمنی در اماکن عمومی از سوی شهرداری تهران را در جهت توسعه و تعالی این حوزه توصیف کرد.

مظاهریان نیز در ادامه با اشاره به همکاری شهرداری با دانشگاه تهران بر ادامه این تجربه مشترک تأکید کرد و تعیین مسیری شفاف برای تعالی حوزه ایمنی و سلامت در شهرداری تهران را با هدف کاهش و کنترل خسارات و پایداری کسب‌وکارها از عوامل مهم ادامه این مسیر برشمرد.

در پایان این نشست مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری تهران که مسیر قابل‌توجهی را در تعالی HSE طی کرده‌اند، مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.