برگزاری نشست هماهنگی ثبت اطلاعات پروژه های کالبدی و زیرساختی حاشیه نشینی ۳۵ شهر

نشست ویدیو کنفرانسی کارگروه ویژه رفع نیازهای فیزیکی کالبدی محلات هدف حاشیه نشین با موضوع درج اطلاعات پروژه های کالبدی و زیرساختی حاشیه نشینی ۳۵ شهر هدف در سامانه نظارت بر طرح های عمرانی وزارت کشور به ریاست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و با حضور شهرداران این شهرها تشکیل شد.


به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،‌ به منظور ساماندهی محلات هدف حاشه نشین در شهرها در قالب شناسایی نیازهای هر یک از این محلات توسط دفاتر تسهیل گری اجتماعی، انواع پروژه های کالبدی و زیرساختی، اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و ... در این محلات شناسایی گردید و برنامه اقدام مشترک برای اجرایی شدن در این محلات تهیه و ملاک عمل دستگاه های مسئول قرار گرفته است.

در مجموع بیش از 2500 پروژه در 205 محله شناسایی شد که 1487 پروژه آن، پروژه های کالبدی و زیرساختی بوده که توسط شهرداریها می بایست عملیاتی و اجرایی شوند.

پس از برگزاری نشست های کارشناسی و ابلاغ طرح ها و پروژه های مذکور به دستگاه های اجرایی و عملیاتی نمودن آنها، نشست های مشترکی تشکیل و ابعاد و جنبه های مختلف موضوع تشریح و در خصوص آنها تبادل نظر صورت گرفته است.

در این راستا به منظور پایش پیشرفت فیزیکی پروژه های مذکور در سامانه نظارت بر طرح های عمرانی وزارت کشور، بخش ویژه ای در این سامانه پیش بینی شده که برای تشریح ابعاد آن نشست تخصصی در روز چهارم اردیبهشت تشکیل شد.

دراین جلسه که با موضوع ثبت اطلاعات پروژه های کالبدی و زیرساختی حاشیه نشینی ۳۵ شهر هدف در سامانه نظارت بر طرح های عمرانی وزارت کشور تشکیل شد، دستورالعمل ورود اطلاعات پروژه های حاشیه نشینی در سامانه نظارت بر طرح های عمرانی وزارت کشور تشریح و به پرسش های مطرح پاسخ داده شد.

در ادامه مقرر شد شهرداری های مشمول پروژه های حاشیه نشینی در اسرع وقت اطلاعات پروژه ها و آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی آنها را در سامانه نظارت بر طرح های عمرانی وزات کشور بارگذاری نمایند. همچنین پس از تبادل نظر حاضران در جلسه، مقرر شد با توجه به اینکه برخی از پروژه های دارای اولویت شهرداری ها در فهرست پروژه های بارگذاری شده نمی باشند، شهرداری اطلاعات این پروژه ها را نیز در سامانه بارگذاری نمایند.

پیش بینی تامین اعتبار برای پروژه ها از محل اعتبارات بودجه سال 1400 شهرداریها از دیگر مصوبات این جلسه بود. در ادامه مقرر شد موضوع پشتیبانی های مالی و هم افزایی امکانات و منابع سایر دستگاه ها و نهادهای حمایتی توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در سطح ملی پیگیری شود.

شایان ذکر است در این نشست 35 شهرداری مشمول 205 محله هدف حاشیه نشینی حضور داشتند که اسامی شهرها به این شرح است: مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز، قم، کرج، کرمانشاه، ارومیه، سنندج، کرمان، گرگان، اراک، زاهدان، بندرعباس، یزد، اردبیل، بوشهر، خرم آباد، ایلام، بجنورد، خمینی شهر، چهارباغ، برازجان، مسجد سلیمان، دزفول، خرمشهر، کوت عبدالله، زابل، چابهار، اسلام‌آباد غرب، هرسین، مریوان، گنبد کاووس و ساوه.