کارخانه نوآوری مشهد هفته آینده افتتاح می شود

هفته آینده پروژه کارخانه نوآوری با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام شخصی اش با اشاره به کارخانه نوآوری مشهد، نوشت:

این روزها بسیار خوشحال هستیم که به موعد افتتاح کارخانه نوآوری مشهد، نزدیک می شویم. در این دوره مدیریت شهری تلاش های زیادی انجام شده است تا بتوانیم یک اقدام بزرگ و موثر برای شرکت های دانش بنیان و استارت آپ داشته باشیم و در واقع یک پایگاه و بستری را ایجاد کنیم تا ایده جوان های پر انرژی و خلاق شهر مشهد، به مرحله تجاری سازی و ایجاد درآمد برسد و در کنار آن ارزش افزوده ای نیز برای شهر ایجاد کند.

حفظ اسکلت کارخانه کوکاکولا به عنوان یکی از قدیمی ترین بناهای صنعتی مشهد و تبدیل آن به یک کارخانه بزرگ برای تولید و پرورش افکار و ایده های شهروندان، به نظر بنده یک اتفاق کم نظیر و شاید بی نظیر در سال های اخیر بود که در شهر مشهد رخ داده است. امیدواریم کارخانه نوآوری یک نهاد ماندگار و محل هم افزایی جامعه خلاق و گروه های اثر گذار برای توسعه هرچه بیشتر مشهد باشد و بتوانیم با کمک استارت آپ ها خدمات بهتری را به شهروندان و زائران امام مهربانی ها ارائه کنیم.

خدمات زیادی در کارخانه نوآوری در نظر گرفته شده است که به صورت خلاصه می توان به فضای اشتراک کاری، آزمایشگاه نوآوری، فضاهای نوآوری ویژه کودک، سالن بزرگ برای کلاس های آموزشی، آمفی تئاتر، کافی شاپ، کلاس تولید محتوا و همچنین خدمات تخصصی مانند بهره مندی از فرصت های شبکه سازی اشاره کرد.

جا دارد از شهریار آل شیخ که همه جوره پای کار عملیاتی کردن ایده کارخانه نوآوری بود و با بررسی نمونه های موفق دنیا و کشور، این نهاد را پایه گذاری کرد، تشکر کنم. به همه همکاران پرتلاشم در شهرداری مشهد به ویژه معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری مشهد و خانم مهربان به واسطه دلسوزی ها و زحماتشان، خسته نباشید می گوییم. انشالله هفته آینده این پروژه را با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور افتتاح می کنیم.

شهردار مشهد در انتهای این متن ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و همچنین فرارسیدن شب یلدا را به تمام پرستاران تبریک گفته و نوشت؛ این روزها فراموش نمی کنیم که آدم ها در این شهر ماه ها عزیزان خود را ندیده اند تا شاید ما حسرت دیدن عزیزان کمتری به دل داشته باشیم. شب یلدا همگی مبارک باشد و امسال دور از یکدیگر به جای دور یکدیگر انصافا رعایت کنیم.