دهکده سلامت کاشان به دور از نگرش سلیقه‌ای احداث می‌شود

شهردار کاشان گفت: دهکده سلامت به دور از نگرش سلیقه‌ای و با نگاه تخصصی در یکی از ورودی‌های این شهر احداث می‌شود.

به نقل از ایمنا، حسن بخشنده امنیه عنوان کرد: این دهکده باید با دورنمای ظرفیت استانی و جمعیت متناسب با این ظرفیت یعنی یک میلیون نفر ساخته شود که بر این پایه مشاور طرح باید مطالعه‌های مرحله صفر آن را به صورت EPC (مهندسی، تأمین تجهیزات، اجرا) و با جانمایی دقیق آغاز کند.

وی بر نگرش جامع و برنامه‌ریزی بلندمدت برای رفع مشکل‌های کاشان به ویژه در حوزه‌های ترافیکی، فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: با اقدام‌های مقطعی نمی‌توان این مسیر را اصلاح کرد که البته راه عبور از این مشکل‌ها برخورداری از نگاه چندوجهی و اجرایی کردن مجموعه‌ای از برنامه‌های هماهنگ و یکپارچه است.

شهردار کاشان ترافیک این شهر را دغدغه و یکی از بسترهای هزینه‌بر برای شهروندان دانست و تصریح کرد: الگوهای نادرست و صدور برخی مجوزها در گذشته زمینه‌ساز تشدید این معضل برای شهروندان شده که باید این رویه‌ها به صورت اساسی اصلاح شود.

بخشنده امنیه از به‌کارگیری ۲ مجموعه مشاور برجسته با عنوان‌های «جامع» و «طه» خبر داد و افزود: مشاور طه ویژه فعالیت‌های عمرانی شهر است و مشاور جامع تمام اقدام‌های مدیریت شهری را پوشش می‌دهد.

وی هم‌افزایی و تعامل با شهرهای همجوار را از جمله رویکردهای ضروری برای توسعه منطقه کاشان دانست و تصریح کرد: نه تنها مشارکت تمامی نهادها و اداره‌های شهرستان و منطقه برای مدیریت شهری ضروری است، بلکه باید آحاد شهروندان را نیز در تصمیم‌هایی به صورت مؤثر و واقعی دخالت داد.

شهردار کاشان توجه ویژه به مباحث فرهنگی و اجتماعی را ضروری دانست و بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و استعدادها در راستای توسعه شاخص‌های مطلوب در این حوزه تاکید کرد و گفت: حرکت کاشان به سمت شهری هوشمند را از اولویت‌های شهرداری در دوره مدیریت شهری خود برشمرد و اظهار داشت: با ایجاد ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شهرداری‌های مختلف می‌توان شاهد توسعه این عرصه به ویژه در شهرستان کاشان باشیم.

بخشنده امنیه اعطای تسهیلات با نرخ ۱۱ درصد برای گسترش این ظرفیت و بهره‌گیری از تجربه‌ها و امکانات شهرداری اصفهان در زمینه پایش برای کاشان را یادآور شد و تاکید کرد: توزیع عادلانه خدمات و امکانات همچنین اجرای کار جهادی در برخی مناطق شهر کاشان مانند کوی حسین‌پور انجام می‌شود و چنین اقدام‌هایی باید استمرار داشته باشد.