کاشانی‌ها در انتظار پارک تفریحی گردشگری منحصر به فرد باشند

شهردار کاشان از آغاز اجرای پارک تفریحی_گردشگری الهیه در این دوره مدیریت شهری خبرداد.

سعید ابریشمی راد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه احداث پارکی با مساحت ۲۰ هکتار در داخل محدوده شهری تاکنون بی سابقه بوده، عنوان کرد: با احداث بلوار الهیه بحث جنگل‌کاری در این اراضی مطرح شد تا اینکه در این دوره اراضی این محدوده به صورت رسمی تحت عنوان احداث پارک با کاربری فضای سبز در اختیار شهرداری قرار گرفت بنابراین از زمان طراحی یک پارک با تمامی امکانات در دستور کار قرار گرفت.

وی از فواره موزیکال، انواع سبک‌های پارک‌سازی؛ از جمله باغ ایرانی، باغ ژاپنی، باغ کودکان، باغ گل، باغ کتاب، بلوار سرداران شهید، نشیمن خانوادگی، قسمت بازی‌های مهیج و آبی، رستوران، کافی‌شاپ، کارتینگ، تالار چندمنظوره، فروشگاه، گلخانه، فضاهای ورزشی و… به عنوان امکانات این پارک نام برد.

شهردار کاشان افزود: عملیات عمرانی به طور تقریبی از آذرماه ۱۳۹۹ آغاز شده است و حداقل برای بهره‌برداری کامل تمامی فازها چهار سال زمان نیاز است البته در صورتی که پروژه با مشکلی رو به رو نشود فاز یک پارک الهیه تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: کل پروژه طبق برآورد سال ۱۳۹۹ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که در نظر داریم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فضاهای مختلفی که می‌تواند توجیه اقتصادی داشته باشد، کمتر از اعتبارات و درآمدهای عمومی شهرداری هزینه کنیم.

ابریشمی‌راد عنوان کرد: با توجه به اینکه باید نام و یاد شهدا را در شهر زنده نگه داریم به همین خاطر تصمیم گرفته شد تا در بلوار سرداران شهید که در اصل مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است، تندیس ۲۹ فرمانده شهید والامقام این خطه را قرار دهیم این تندیس‌ها در قالب دومین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی کاشان در حال ساخت است که پس از اتمام در قسمتی از این مسیر ۴۵۰ متری نصب خواهد شد.

وی گفت: در طراحی پارک الهیه از اکثر مدل‌های طراحی بوستان استفاده شده است به عنوان مثال کاشان تا به امروز به نام باغ ژاپنی یا باغ گل نداشته است.