سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه بندر امیرآباد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، استاندار مازندران، احمد حسین زادگان، خاطرنشان نمود: از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان قرار داد سرمایه گذاری در این بندر منعقد شده است و بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان قرارداد جدید سرمایه گذاری در دست اقدام است. توسعه سرمایه گذاری از جمله اولویت های اصلی این مجموعه می باشد.

وی گفت: در حال حاضر منتظر ابلاغ و تصویب طرح جامع بنادر توسط سازمان بنادر و دریانوردی هستیم که به نوعی می توانیم زمینه توسعه سرمایه گذاری را در استان ایجاد نماییم. سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری وام بدون بهره به متقاضیان این بخش پرداخت می کند که در حوزه گردشگری در زمینه های خرید شناور، جت اسکی، ساخت اسکله و پارک گردشگری دریایی، ساخت هتلهای ساحلی و ... سرمایه گذاری لازم در برنامه های آتی در استان صورت خواهد گرفت که رونق گردشگری در استان جز اولویت های استان است.

وی در ادامه با اشاره به چالش های تامین چوب کارخانجات سخن گفت: اگر مشکل تامین چوب حل شود و کارخانه ها هم فعال شوند، موجب اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر نیروی انسانی میشود. البته اگر قرار است واردات چوب اتفاق افتد، باید فرایندهای کنترلی لازم توسط دستگاه های ذیربط صورت گیرد. علیرغم انبارهای پر موجود در بنادر نمی توانیم کشتی های موجود را پهلو بدهیم، و کالای جدیدی را بپذیریم، لذا دستگاه های ذی ربط در تسهیل امور اهتمام کنند تا کالاها در بنادر نمانند. چرا که بنادر محل گذر کالاها می باشند.