ساماندهی قراردادهای غرفه‌داران میدان الغدیر اهواز

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز گفت: مشکل قراردادهای غرفه داران میدان الغدیر رفع و قراردهای جدید منعقد شده است.

بابک ربیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: چندی پیش مطالبات غرفه‌داران میدان الغدیر در خصوص عدم اجرای احکام قضائی در خصوص قراردادهایشان مطرح و اجرای آن در دستور کار سازمان قرار گرفت.

وی افزود: پیش از این قراردادهایی منعقد شده بود که اجاره بهای کمی گرفته می‌شود، در نهایت با پیگیری‌های انجام شده این قراردادها به سرانجام رسید و با وجود مخالفت برخی افراد میزان قراردادهای غرفه داران با حضور کارشناس دادگستری تعیین و در قرارداد جدید ذکر شد.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اهواز توضیح داد: طبق نظر کارشناس رسمی دادگستری قراردادها از سال ۹۸ تا ۱۴۰۱ توسط گروه سه‌نفره متشکل از یک کارشناس سازمان میادین، یک کارشناس از طرف اتحادیه غرفه داران و یک کارشناس بی طرف بررسی شد و مجموع اجاره بها هر غرفه ماهیانه دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مصوب شد با این حال مبلغ هنوز به حد واقعی اجاره بها نرسیده است.

وی تاکید کرد: ملاک عمل ما در سازمان میادین، قانون بوده و بر اساس آن عمل کردیم، با توجه حکم قضائی قرارداد جدید تنظیم و نزدیک به ۷۰ درصد غرفه داران قرارداد جدید را امضا و مبالغ شهرداری را پرداخت کردند. از سال ۹۸ تا کنون بر خلاف آنچه که در فضای مجازی پیچیده است هیچ‌یک از غرفه‌های میدان الغدیر تعطیل نشده است.

ربیعی خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ تاکنون بین شهرداری و غرفه داران اختلاف نظری حل نشده وجود داشته که امسال با همکاری دستگاه قضائی و امنیتی این اختلاف نظر رفع و قانون اجرا شد.