طرح اصلاح الگوی خدمات مسافربری برون شهری برای اولین بار در کشور

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد از اجرای طرح اصلاح الگوی خدمات مسافری برون شهری در پایانه های مسافربری این کلانشهر برای اولین بار در کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، جلال قربانی با گرامیداشت روز 26 آذر "روز ملی حمل و نقل"، گفت: شهر مشهد با توجه به وجود مضجع شریف امام هشتم شیعیان یکی از مقاصد پررفت وآمد در صنعت گردشگری و زیارت کشور است. در این میان پایانه های مسافربری شهر مشهد با جابجائی بیش از 50 درصد مسافر سهم بسزائی در حمل و نقل زائران ایفا می کند

قربانی با بیان اینکه با توجه به این موضوع، مدیریت شهری مشهد در سال های گذشته تلاش کرده است با توسعه خدمات و افزایش امکانات گام های موثری در افزایش رضایتمندی زائران و مجاوران بردارد، اظهارکرد: یکی از مهم ترین این پروژه ها اجرای طرح اصلاح الگوی ارائه خدمات مسافری با تکیه بر توسعه فناوری ها و حرکت در چهارچوب شهر هوشمند و با مشارکت و همراهی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و انجمن صنفی شرکت های مسافربری است.

وی به ضرورت اجرای طرح اصلاح الگوی خدمات مسافری برون شهری در پایانه های مسافربری مشهد به ویژه پایانه مسافربری امام رضا(ع) اشاره و تصریح کرد: انجام صحیح فرهنگ میزبانی، میزان ترددها در طول سال، ایجاد شرایط ویژه با شیوع ویروس کرونا و لزوم برنامه ریزی و ایمن سازی سفرهای بین شهری، از جمله ضرورت های اجرای این طرح بوده است.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا اقداماتی از قبیل خرید بلیت اینترنتی – فاصله گزاری اجتماعی در اتوبوس ها – ضدعفونی و ایمن سازی ناوگان - حرکت به موقع اتوبوس ها – ایجاد تهویه مناسب و رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری به نظر می رسد که با اجرای این طرح موارد به موقع عملیاتی می شود.
وی ادامه داد: اجرای طرح اصلاح الگوی خدمات مسافری برون شهری در پایانه ها، کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از وجود واسطه ها در چرخه خدمات، سردرگمی و نابسامانی و آشفتگی که در سنوات قبل در سطح پایانه های مسافربری برای مسافران بوجود می آمد با تمرکز خدمات و راهنمایی آنها و دسترسی سریع به قسمتهای مورد نیاز را بر طرف می کند.

قربانی گفت: با اجرای این طرح مسافران بدون مراجعه حضوری به پایانه های مسافربری می توانند بلیت سفر خودشان را تهیه کنند و به دنبال آن هستیم مسافر را طوری در این چرخه به ثبات برسانیم که هم زمان با حرکت از مبداء بلیت برگشت خودش را تهیه کند. با اجرای فاز نهایی این طرح، فروش بلیت در پایانه ها ممنوع و تنها افراد دارای بلیت با عبور از گیت و با همراه داشتن کارت ملی اجازه ورود به سالن انتظار و سکوهای سوار شدن به اتوبوس را دارند.

قربانی ادامه داد: برای پاسخگویی به مسافران نیز میز خدمتی را در محل انجام طرح با حضور نماینده ارگان های مختلف از جمله انجمن صنفی شرکت های مسافربری – نماینده سازمان پایانه های مسافربری و.. اختصاص داده شده است.