احتمال فسخ قرارداد پروژه «هزار و یک شهر»

پروژه «میلاد» یا همان گود برج میلاد بالاخره پس از ۱۰ سال با فسخ قرارداد بنیاد تعاون ناجا تعیین تکلیف به بانک شهر فروخته شد. مدیران این بانک گفته اند تامین مالی بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومانی این پروژه قرار است از طریق بورس انجام شود.


به گزارش خبرنگار شهر شکرالله بنار، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران صبح امروز- دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰- در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، در تشریح عملکرد سازمان متبوعش گفت: سازمان سرمایه‌گذاری پس از ۱۶ سال از تاسیس، مدلی برای سرمایه گذاری نداشت؛ اما سند جامع سرمایه گذاری تدوین و از سوی شورا تصویب و به مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها ابلاغ شد بازنگری آن در حال انجام است.

او با بیان اینکه در ساختار جدید، «تسهیل گران» قرار است برای سازمان سرمایه گذاری سرمایه گذار جذب کنند، توضیح داد: سازمان سرمایه‌گذاری به صورت قانونی و مشروع به واسطه‌های سرمایه‌گذاری که می‌توانند سرمایه‌گذار داخلی و خارجی جذب کند، از بین اشخاص حقوقی دارای شرایط به عنوان یکی از طرف های جدید در حوزه سرمایه گذاری معرفی کرد.

بنار به تکالیف سازمان سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: در طول ۱۶ سال گذشته، عملکرد سازمان بدون در نظر گرفتن فروش از سوی شرکت «یاس»، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که بخشی از فروش‌ها با شرکت یاس بود که فسخ شد؛ اما در دو سال اخیر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد و سال ۱۳۹۹ هم چهار هزار میلیارد تومان درآمد غیر نقد کسب شد، علاوه بر این تفاهم‌نامه‌ای به ارزش  ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هم با شرکت مترو برای تامین مالی خط ۱۰ مترو امضا شد. شرکت مترو هم اعلام کرد با فروش واحدهای سرمایه‌گذاری، حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای خط ۱۰ مترو می‌تواند تامین مالی کند. درباره قرارداد خرید اتوبوس و خط ال آر تی هم به دلیل تحریم ها و عمل نکردن دولت به تعهداتش فعلا مسکوت مانده؛ اما تامین مالی خط ۱۰ مترو به طور کامل انجام شده است.