برداشتن مرز دانشگاه و جامعه با اجرای "شهر دانش" در قلب تهران

رییس دانشگاه تهران با اشاره به اجرای طرح شهر دانش و راه‌اندازی مراکز نوآوری گفت: با این اقدامات دانشجویان با پژوهش، نوآوری و کسب‌وکارهای نوین آشنا خواهد شد.

به نقل از ایسنا، محمود نیلی احمد آبادی امروز در حاشیه بازید معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و افتتاح مرکز نوآوری گفت: ما برای همه دانشگاه تهران برنامه‌های توسعه علم و فناوری را تعریف و سعی کردیم مراکز نوآوری را در کنار کلاس‌ها و آزمایشگاه‌ها ببریم تا کلاس‌های درس را از فضای فیزیکی جدا کنیم.

وی ادامه داد:  علاوه بر آن مکان‌های خاصی برای استقرار  شرکت‌ها پیش بینی کردیم.

نیلی افزود: بنابراین دانشگاه تهران که گستردگی آن از دریای خزر تا خلیج فارس است، در تمام حوزه‌های علم و فناوری مراکز نوآوری دانشگاه را تشکیل داده است.

وی اضافه کرد: یکی از این مراکز امروز با حضور معاون علمی رییس‌جمهور افتتاح شد و در کنار آن طرح "شهر دانش" به عنوان یک مفهوم جدید در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

رییس دانشگاه تهران با اشاره به مفهوم "شهر دانش"، اظهار کرد: ما در این طرح، پارک، نوآوری و آموزش را در قلب جاری شهر تهران بردیم و از این طریق مرز بین دانشگاه، شهر و تجارت را برداشتیم. نیلی ادامه داد: با این روش دانشجویان همزمان با آموزش‌، با پژوهش، فناوری و نوآوری و روش‌های کسب‌وکار آشنا خواهند شد. وی یادآور شد: به نظر من اثرات این روند در آینده قابل مشاهده است و در آینده شاهد تحول بزرگ در کسب و کارهای جدید و موضوع اشتغال فارغ‌التحصیلان خواهیم بود.