نوسازی در بافت های فرسوده تهران شروع شد

با تصویب لایحه تشویقی در شورای اسلامی شهر تهران پرداخت عوارض، محرکی برای ایجاد ساخت و ساز و رفع موانع بازآفرینی بافت های فرسوده پایتخت ایجاد شد.

به نقل از مهر، لایحه دو فوریتی اصلاحیه مصوبه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران، به منظور تشویق و تسهیل وصول مطالبات شهرداری تهران امروز به عنوان اولین لایحه مطرح شده در شورای شهر ششم تهران مورد بررسی قرار گرفت.

اقراریان گفت: باید کمیسیون‌های درگیر درباره چرایی دو فوریت این لایحه توضیح دهند. و امانی به عنوان موافق اظهار داشت: این لایحه از سوی شهرداری ارائه شده و باید درباره دوفوریت آن توضیح دهد.

گلپایگانی معاون شهرسازی درباره علت دو فوریت آن ادامه داد: به واسطه اینکه صدور پروانه ساختمانی بازه کوتاهی است و اگر بخواهد به صورت عادی مطرح شود باعث می‌شود ارباب رجوع بلاتکلیف بمانند و می‌خواهیم تکلیف نحوه مواجهه با صدور پروانه جدید مشخص شود تا درآمد شهرداری از صدور پروانه به حالت عادی برگردد. وی افزود: معمولاً در بازه شهریور مهر و آبان درآمد شهرداری از این محل پایین است و می‌خواهیم در این بازه زمانی اثرگذاری داشته باشد.

چمران با اشاره به اینکه این روش چندین ساله است و قبل از این قانون مصوب با بهره این مساله حل می‌شد اظهار کرد: تصمیم گرفتیم کلیه پرداخت دوساله و خانواده ایثارگران سه ساله پرداخت کنند، اما کسانی که خواستند نقدا بپردازند از تخفیف خوبی برخوردار باشند. و این مساله می‌تواند در تأمین درآمدهای شهرداری مؤثر باشد.

دوفوریت این لایحه به تصویب رسید.