برگزاری نشست مجازی هم‌اندیشی هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب

نشست هم‌اندیشی پیرامون هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب سه‌شنبه نهم دی‌ماه با حضور کارشناسان و صاحب نظران در فضای اسکای روم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این نشست اسمعیل زیارتی نصرآبادی، رئیس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی سازمان؛ ابراهیم حیدری، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‎ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی رمضانی، مسئولین ذی‌ربط در نهاد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ کانون‌ فرهنگی و هنری مساجد کشور و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری حضور داشتند و مخاطبین این جلسه را نیز دهیاران سراسر کشور، مروجین کتابخوانی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور تشکیل می‌دادند.

در ابتدای این نشست مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‎ریزی‌ فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تشریح فرآیندها و نحوه حضور روستاهای متقاضی برای حضور در جشنواره اشاره نمود. وی در ادامه چگونگی اجرای این جشنواره به صورت مجازی و با توجه به شرایط کرونا را تشریح نمود. ایشان به مشارکت فعالانه دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط طی دوره‌های گذشته اشاره و از همراهی آنها به ویژه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و دهیاری‌های سراسر کشور در این پویش فرهنگی تشکر نمود.

در ادامه اسمعیل زیارتی نصرآبادی، رئیس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی سازمان ضمن اشاره به ضرورت بازآفرینی مدیریت روستایی متناسب با تغییرات مداوم و سریع عصر تکنولوژی و ارتباطات گفت؛ مدیریت روستایی بایستی متناسب با شرایط زمانی و مکانی، قابلیت انعطاف را داشته باشد و در راستای پاسخگویی به نیازهای متنوع و در حال تغییر جامعه روستایی و همچنین تحقق اهداف توسعه پایدار روستایی، بایستی به تمامی مولفه‌های توسعه توجه موزون و هماهنگ داشته باشد.

وی ضمن اشاره به اقدامات ارزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طی 4 دهه گذشته در راستای توسعه زیرساخت‌ها در مناطق روستایی، اقتصاد و فرهنگ را دو حلقه‌ی مفقوده توسعه روستایی دانست و از دهیاران خواست زمینه ورود دهیاری‌ها به قرن جدید با رویکردهای نوین اقتصادی و فرهنگی را بیش از پیش فراهم کنند.

زیارتی نصرآبادی نیز حضور دهیاری‌ها در شش دوره پیشین این جشنواره را بیش از حد انتظار بیان و اظهار امیدواری کرد که در سال جاری نیز شاهد ارسال طرح‌های خلاقانه، نوآورانه و ویژه، از سوی روستاهای کشور در این جشنواره باشیم و فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز جایگاه واقعی خود را در کشور عزیز و باتمدنمان پیدا کند.