وبینار آموزشی مدیریت استراتژیک برگزار می شود

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیر عامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از طراحی سامانه پشتیبانی تصمیم گیری (DSS) و برگزاری وبینار آموزشی مدیریت استراتژیک ویژه دبیران ستادهای مدیریت بحران مناطق و نمایندگان سازمان های تخصصی مدیریت بحران خبر داد.


به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، اسماعیل سلیمی با بیان این خبر افزود: بر اساس تجربیات حوادث گذشته ، مدیرانی که وظیفه پاسخگویی و مدیریت حوادث و سوانح را بر عهده دارند ، در زمان وقوع حوادث و سوانح غالباً تحت فشار قرار می گیرند و از کیفیت تصمیم گیری آنها کاسته و باعث می شود پاسخ آنها ناکارآمد باشد. بر همین اساس یکی از راه کارهای کمک به  مدیران در زمان رویارویی با حوادث، طراحی سامانه پشتیبان تصمیم گیری (DSS) است.

سلیمی تصریح کرد: این سامانه ویژه تصمیم سازی و ارائه تصمیمات مناسب در شرایط بحرانی طراحی شده و مخاطبان اصلی آن  اعضای عمومی و تخصصی ستاد های مدیریت بحران مناطق 22گانه، سازمان های تخصصی و گروه های واکنش اضطراری محله (دوام) بعنوان بازوی اجرایی سازمان مدیریت بحران شهر تهران است.

وی افزود: اطلاعات مخاطرات شهری و چالش هایی که منجر به سانحه می شود توسط گروه های دوام ، پرسنل ستاد مدیریت بحران مناطق و اعضاء سازمان های تخصصی در این سامانه بارگذاری می شود و آنها باید درگام نخست با مولفه های اصلی مدیریت استراتژیک آشنا باشند تا بتوانند از این سامانه استفاده کنند. از این رو وبینار مدیریت استراتژیک برای تمامی افراد دخیل  در امر مدیریت بحران در سطح شهر تهران و مناطق 22گانه برگزار می شود.

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیر عامل افزود: این وبینار روز چهارشنبه نهم تیرماه ساعت 10 به صورت مجازی در آدرس webinar.tdmmo.ir برگزار می شود و شرکت برای علاقمندان آزاد است.

سلیمی همچنین هدف برگزاری این سمینار را آشنایی با مفهوم برنامه ریزی و استراتژی، اهمیت مدیریت استراتژیک در حل مباحث مدیریت بحران، نقش مدیریت استراتژیک در فرایندهای تصمیم گیری، فرآیند پیاده سازی مدل و ... عنوان کرد.