روز سنه زمینه‌ ای برای معرفی سنت‌های گذشته سنندج است

شهردار سنندج گفت: نامگذاری «روز سنه» و ثبت سنندج به عنوان «شهر خلاق موسیقی» در جهان دو رویداد فرهنگی و ماندگار است که آداب و سنن گذشته را احیا و معرفی خواهد کرد.


به گزارش ایمنا، حشمت‌الله صیدی در این باره اظهار کرد: براساس طرح شورای شهر و مصوبه شورای فرهنگی عمومی استان روز ششم اردیبهشت به نام «روز سنه» در تقویم محلی نام‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان دارای پیشینه تاریخی است و غنای فرهنگی، هنری و آداب و رسوم بسیار زیبای این استان همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

شهردار سنندج گفت: سنندج به عنوان مرکز استان کردستان همواره خاستگاه هنرمندان، مفاخر و مشاهیر برجسته‌ای بوده و از لحاظ موقعیت جغرافیایی و همچنین وجود آثار تاریخی و باستانی در این شهر به یکی از شهرهای مهم کردنشین در ایران تبدیل شده است.

وی افزود: معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و اقتصادی این شهر به تمام دنیا وظیفه تمامی دستگاه‌ها است و اقدامات فرهنگی بهترین روش برای معرفی زیبای‌های این شهر به جهانیان است.

صیدی گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج در این دوره اقدامات فرهنگی مناسبی را در راستای معرفی هر چه بهتر سنندج به تمام ایران و جهان صورت داد.

وی عنوان کرد: پیگیری برای نام‌گذاری ششم اردیبهشت ماه در تقویم محلی بنام «روز سنه» یکی از اقدامات مهم و فرهنگی شهرداری و شورا در این دوره بود.

شهردار سنندج افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم و ماندگار شهرداری و شورای شهر در این دوره، پیگیری برای ملحق‌شدن سنندج به شبکه شهرهای خلاق یونسکو بود که خوشبختانه این امر محقق شد و اکنون سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو ثبت شده است.

وی اضافه کرد: می‌توان از طریق این دو رویداد مهم و ماندگار فرهنگی در جهت احیا آداب و رسوم گذشتگان و همچنین معرفی هنرمندان و جاذبه‌های گردشگری به تمام دنیا استفاده کرد و در راستای جذب سرمایه‌گذار به منظور اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی و رفاهی در سطح شهر گام برداشت.