تهران ۱۴۰۰ میزبان نوای اقوام

شهر تهران از امروز پنجشنبه (۵ فروردین) به مدت یک هفته در باغ فردوس، فضای باز برج میلاد، خانه مینایی، خانه ساعی، تئاتر شهر و راه آهن میزبان موسیقی نواحی ایران خواهد بود.


به نقل از شهر، تهران نخستین روزهای سال جدیدش را با رنگ و عطر جدیدی آغاز کرده و در نقطه نقطه شهر لبخند به لب شهروندانش آورده است.  در پنجمین روز از نخستین ماه سال جدید،  اقوام مختلف از اطراف و اکناف ایران در قلب پایتخت گرد هم آمده‌اند تا غبار از دل غم دیده مردمان پاک کنند و نوید بخش روزهای روشن در تک تک روزهای سال جاری باشند.

قرار است که نوای نواحی ایران -از شمالی‌ترین خطه تا جنوبی‌ترین آن- از امروز (پنجشنبه) به مدت یک هفته در رگ‌های شهر جریان یابد. نوازندگان و هنرمندانی از بلوچستان، مازندران، هرمزگان، خوزستان، بوشهر، لرستان، کردستان، آذربایجان، شیراز، خراسان، کرمان و گیلان این روزها مهمان پایتخت هستند تا چهره شهر را به نوایشان بیارایند. باغ فردوس، فضای باز برج میلاد، خانه مینایی، خانه ساعی، تئاتر شهر و راه آهن در طول این هفت روز میزبان موسیقی اقوام خواهند بود.

از کدام نقطه شهر چه صدایی به گوش می‌رسد؟

اجراهای موسیقی در باغ فردوس هر روزه در دو سانس ۱۱.۳۰ و ۱۹ برقرار خواهد بود. روز پنجشنبه در این مکان ساعت ۱۱.۳۰ صدای گروه موسیقی خماس از خطه هرمزگان لاوان و ساعت ۱۹ موسیقی آذری به گوش می‌رسد.

روز جمعه سانس اول به گروه موسیقی آذری و سانس دوم به گروه کوبکا از خطه خوزستان، آبادان اختصاص دارد.

روز شنبه در اولین سانس باغ فردوس گروه سار از خطه خوزستان، آبادان و در دومین سانس گروهی از سیستان و بلوچستان مستقر خواهند بود.

روز یکشنبه سانس اول به گروه موسیقی خراسان و سانس دوم به گروه فانوس از خطه بوشهر اختصاص دارد.

روز دوشنبه ساعت ۱۱.۳۰ باغ فردوس میزبان گروه فانوس از بوشهر و ساعت ۱۹ میزبان گروه سورنای از لرستان خواهد بود.

روز سه شنبه در اولین سانس باغ فردوس موسیقی گیلان و در دومین سانس موسیقی خوزستان نواخته می‌شود.

و نهایتا روز چهارشنبه گروه موسیقی آنامیس از هرمزگان میناب مهمان سانس اول باغ فردوس و گروه موسیقی خوزستان مهمان دومین سانس آن خواهند بود.