سیزدهمین ایستگاه خط دو متروی اصفهان در مرحله انعقاد قرارداد

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: ایستگاه آمادگاه به عنوان سیزدهمین ایستگاه خط دو متروی اصفهان در مرحله انعقاد قرارداد است و تا دو هفته آینده عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.


محمدرضا بنکدار هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برآورد اولیه قرارداد احداث ایستگاه آمادگاه واقع در چهارراه فلسطین حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است که در فضایی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه از مجموع ۱۶ ایستگاه خط دو مترو، در حال حاضر ۱۲ ایستگاه در حال احداث است، افزود: در جبهه غربی ایستگاه‌های آمادگاه و هاتف و در جبهه شمال شرقی دو ایستگاه ابن سینا و امام علی (ع) اجرایی نشده که با تأمین اعتبار مورد نیاز عملیات اجرایی آنها نیز آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: تی. بی. ام غربی جبهه شمال شرق خط دو متروی اصفهان در فاصله کمی با ایستگاه لاله قرار دارد و تا ۱۲ روز کاری آینده به ایستگاه لاله می‌رسد.

وی ادامه داد: طول مسیر خط دو متروی اصفهان در مجموع ۲۴ کیلومتر است که ۱۵ کیلومتر آن در قالب فاز نخست در حال اجرا است و حدود ۹.۵ کیلومتر از ایستگاه مدرس نجفی (کهندژ) تا ایستگاه میدان شهدای خمینی شهر است که بخشی در محدوده شهر اصفهان و بخشی در محدوده خمینی شهر قرار دارد.

بنکدار هاشمی افزود: با توجه به اینکه احداث خطوط مترو منابع مالی زیادی نیاز دارد، شهرداری خمینی شهر باید منابع مورد نیاز برای اجرای مسیر مترو را با کمک منابع دولتی تأمین کند.