سیما و منظر شهری نکا ضابطه‌ مند‎ ‎می‌شود

شهردار نکا از ابلاغ رسمی طرح تفضیلی این شهر خبر داد و گفت: براساس این طرح، سیما و منظر شهری نکا ‏ضابطه‌مند می‌شود.‏


موسی خلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا گفت: بعد از سالیان سال چشم انتظاری برای اجرای طرح تفصیلی اکنون با ابلاغ رسمی طرح تفصیلی این شهر، شاهد تحقق ضابطه‌مندی سیما و منظر شهری نکا خواهیم بود.

وی با اشاره به موارد بودجه شهرداری نکا گفت: افزایش رقم بودجه شهرداری از ۴۵ به ۶۳ میلیارد تومان در سال ۹۹ و تغییر چشمگیر آن به ۷۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ می‌تواند نقطه مثبتی برای توسعه شهری و انجام اقدامات عملی و عمرانی بیشتر در نکا باشد.

شهردار نکا اظهار کرد: از ۷۰ میلیارد تومان بودجه سال جاری بر اساس برنامه‌ریزی، شش میلیارد تومان برای آسفالت معابر و کوچه‌ها اختصاص یافته است تا ۸۰ کوچه خاکی در این شهر آسفالت شود.

وی با بیان این که اسفندماه سال گذشته مطالبات و معوقات بر جا مانده از سال‌های قبل به کارکنان در شهرداری نکا پرداخت شد؛ خاطرنشان کرد: همه تلاش مدیریت شهری برای ایجاد آرامش در بین کارکنان و فراهم کردن شرایطی بهتر برای بازدهی مناسب است.

خلیلی از اخذ مجوز ایجاد سد لاستیکی نکا خبر داد و افزود: اقدامات بهره برداری، آبگیری و افتتاح آن در دست انجام است همچنین مجوز تولید کمپوست زباله در بهشهر توسط شهرداری با توجه به سهم ۲۷ درصدی در این کارخانه اخذ شده است و با توجه به تخصیص اعتبار چهار میلیارد تومانی برای کمپوست بهشهر در سال گذشته، امسال دو میلیارد تومان آن جذب شده است که نقش مهمی در ساماندهی زباله‌ها خواهد داشت.