کتاب گزارش یکساله پویش ملی شنبه های آموزشی منتشر شد

رئیس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: به دنبال ابلاغ پویش ملی شنبه های آموزشی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ پس از یکسال از شروع این پویش کتاب گزارش یکسالگی پویش ملی شنبه های آموزشی از تدوین و منتشر شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اسمعیل زیارتی نصرآبادی با بیان مطلب فوق گفت: به منظور اجرای وظایف سازمان در حوزه آموزش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، تلاش شد به‌منظور تحقق این مهم، از شیوه‌ها و روش‌های مختلف و متنوع آموزشی از قبیل آموزش‌های حضوری، آموزش‌های مکاتبه‌ای،بازدیدهای میدانی، آموزش‌های مجازی و ... بهره‌گیری می ‌شود و در این راستا مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی در سال گذشته اقدام به راه‌اندازی پویش ملی شنبه‌های آموزشی نمود که هر هفته محتواهای آموزشی مورد نیاز جامعه هدف به استانداری‌ها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در مجموع طی یک سال گذشته، 271 محتوای آموزشی فشرده مورد نیاز کارکنان شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا از طریق این پویش تهیه و منتشر شد که شامل بسته های آموزشی؛ آنچه باید یک آتش نشان بداند، آموزه‌های بازآفرینی شهری پایدار، آموزه‌های مدیریت پسماند، آموزه‌های منابع طبیعی پایدار، آموزه‌های شهرسازی، آموزه‌های محیط زیست، حقوق شهروندی، آموزه‌های سرمایه‌گذاری، آموزه‌های مدیریت روستا بوده است.

زیارتی نصرآبادی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و طبق شیوه‌نامه پویش ملی شنبه‌های آموزشی آزمون از محتوای پویش از طریق سامانه آموزش مجازی مدیریت شهری و روستایی (سام شهر) در حال انجام است و تا پایان سال جاری حداقل 360 محتوای تخصصی جدید در قالب این پویش تهیه و به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی ضمن تاکید بر اجرای منظم پویش و نشر یافته های پژوهشی و آموزشی بیان نمود: محتوای آموزش پویش طی یکسال گذشته جمع آوری و به صورت کتاب تدوین گردید که هم اکنون در قسمت گنجینه انتشارات سایت مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی قابل دسترس است.