طرح جامع اراک در مرحله اجرا قرار گرفت

سرپرست شهرداری اراک گفت: طرح جامع شهر اراک در مرحله اجرا قرار گرفت و بر اساس طرح جامع جدید کارهای عمرانی شهرداری اراک پیش خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا بیاتیان شامگاه دوشنبه در صحن رسمی شورای شهر اراک اظهار کرد: کمیسیون ماده ۵ در هفته جاری با هدف رفع ابهامات طرح جامع شهر اراک برگزار شد. پس از بحث و بررسی اجرای این طرح مصوب و بر همین اساس روند اجرای طرح جامع به تمام مناطق اراک ابلاغ شد و در مرحله اجرا قرار گرفت.

وی افزود: از این پس بر اساس طرح جامع جدید کارهای عمرانی شهرداری اراک پیش خواهد رفت و سعی داریم که بر اساس طرح جامع عمل کنیم تا تمام مناطق شهر اراک بر اساس این برنامه و طرح از شرایط یکسان برخوردار شوند. بدین معنی که در یک منطقه و کوچه یکی ۴ طبقه نسازد، دیگری پنج طبقه و فرد دیگری شش طبقه بنا کند. که این روند نارضایتی مردم را همراه دارد و همواره به دنبال اجرای صحیح، درست و قانونی طرح جامع را هستیم. البته اگر موارد خاص و شرایط ویژه پیش آید، مجدداً مصوبه ماده ۵ را خواهیم گرفت.

سرپرست شهرداری اراک بیان کرد: هم اکنون شهرداری مشکلی برای ارائه خدمات به مردم ندارد اما پیمانکار طرح تفصیلی باید هر چه سریع‌تر توسط مسکن و شهرسازی مشغول به کار شود و طرح تفصیلی را تهیه کند.

بیاتیان در مورد طرح ۲۴ متری اراک، گفت: ساکنان منطقه‌ای، که درگیر طرح موسوم به طرح ۵۸ متری بودند، هم اکنون درگیر طرح ۲۴ متری هستند و در این مورد باز هم شاهد بلاتکلیفی هستیم.

سرپرست شهرداری اراک خاطرنشان کرد: در این مورد با مشاور مذاکره شد نقطه نظرات را جمع‌بندی کردیم و بر همین اساس طرحی که در کمیسیون زیربنایی تهیه شده بود چکش‌کاری شد. روز گذشته نیز عملیات نقشه برداری مسیر طرح را شروع کردیم و قرار شد ظرف مدت یک هفته این اطلاعات نقشه برداری با مقیاس یک پانصدم در اختیار مشاور قرار بگیرد.

بیاتیان تصریح کرد: مشاور هم قول داد که ظرف مدت دو هفته طرح تفصیلی خیابان ۲۴ متری را به ما تحویل دهد و در حقیقت کل ساکنان آن منطقه از بلاتکلیفی خارج شوند. البته از ۴۸ واحد ملکی، فعلاً ۱۸ واحد به طور کامل با این طرح درگیر هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته امتیازی هم برای ترغیب مردم در این منطقه در نظر گرفته شده است. بدین معنی که با توجه به طرح جامع شهری، به املاکی که در این طرح قرار می‌گیرند، تراکم بیشتری تعلق خواهد گرفت.