شیوه نامه تدوین تقویم باغبانی فضای سبز شهرها ابلاغ شد

مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از ابلاغ شیوه نامه تدوین تقویم باغبانی فضای سبز شهرها به استان ها خبر داد.


به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، سید حبیب راضی در این زمینه گفت: انجام به‌موقع عملیات باغبانی مهم‌ترین اصل در نگه‌داری فضای سبز است و تقویم زمانی یا برنامه نگهداری فضای سبز راهنمای خوبی برای انجام به‌موقع عملیات باغبانی است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی زمانی و موضوعی در تمام امور نقش بسیار ارزنده‌ای در کارایی و پایداری سیستم ایفا می‌نماید و موضوعاتی که آن‌ها را بانام تقویم می‌شناسیم به‌ویژه در علوم طبیعی مانند باغبانی و فضای سبز که با عوامل پرشماری مواجه‌اند اهمیت بیشتری دارند.

راضی با بیان اینکه لازمه داشتن فضای سبز باکیفیت اجرای فعالیت‌های باغبانی در مناسب‌ترین زمان می‌باشد، اظهار کرد: تهیه و تنظیم تقویم باغبانی فضای سبز ضمن کاهش در بحران‌ها و افزایش بهره‌وری‌های اقتصادی و فنی، الگوی کار مناسبی در اختیار دست‌اندرکاران و کارشناسان فضای سبز قرار می‌دهد.

وی اهداف اصلی تهیه این تقویم را کاهش بحران در فضای سبز، افزایش بهره‌وری‌های اقتصادی و فنی، کاهش هزینه کاشت و داشت، داشتن فضای سبز باکیفیت در سطح شهرها، داشتن برنامه‌ریزی برای ماه‌های آینده سال، رعایت ضوابط نگهداری فضای سبز و افزایش بازدهی اکولوژیکی، اجتماعی و نمای زیبایی شهر برشمرد.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود شهرداری‌ها تقویم باغبانی فضای سبز را برای آشنایی دانش باغبانی شهر خود و راهنمای عمل مدیران و کارشناسان فضای سبز، بر اساس شرایط اقلیم منطقه خود تهیه نمایند.

برای ملاحظه این شیوه نامه کلیک کنید.