افتتاح سورتمه شهربازی گرگان بستگی به زمان ارسال تجهیزات دارد

سرپرست شهرداری گرگان با اشاره به استمرار عملیات عمرانی و ساخت فونداسیون مسیر ۹۲۷ متری سورتمه در شهربازی مرکز استان گفت که قطعات این سورتمه در شرکت چینی در حال ساخت بوده و افتتاح آن به زمان ارسال تجهیزات بستگی دارد.

به نقل از ایمنا، مرتضی سعیدی عنوان کرد: پروژه سورتمه گرگان با اعتبار حدود ۱۴۰ میلیارد ریالی در حال اجراست و مذاکرات ثمر بخشی با پیمانکار سورتمه در راستای وصول مطالبات پیمانکار انجام شده است.

وی با رد برخی شایعات در خصوص رسیدن تجهیزات سورتمه به گمرک اظهار کرد: قطعات سورتمه پس از تکمیل در قالب کانتینرهایی مخصوص به ایران ارسال تا توسط شرکتی متخصص در گرگان نصب شود اما تاکنون زمان مشخصی به شهرداری اعلام نشده است.

سرپرست شهرداری گرگان در رابطه با مجموعه شهربازی مدرن گرگان نیز تصریح کرد: هر چند احداث این پروژه به سبب برخی مشکلات از زمان بندی اعلامی عقب است اما در هفته‌های اخیر اقدامات مناسبی برای گره گشایی از این پروژه انجام شده است.

سعیدی تاکید کرد: پرداخت صورت وضعیت پیمانکار از ۲ روش نقدی و تهاتر انجام می‌شود و در بخش تهاتر همه صورت وضعیت‌ها پرداخت شد و در بخش نقدی هم بر اساس صورت وضعیت صرفاً ۶۰ میلیارد ریال بدهی داریم.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۲۶ درصد اعلام کرد و گفت: با حذف برخی بروکراسی‌های اداری و تسهیل در امر جابجایی املاک و مستغلات در قالب تهاتر روند ساخت شهربازی سرعت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری شورای شهر گرگان نیز تصریح کرد: زیرساخت‌های شهربازی گرگان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌شود این مجموعه گردشگری ۱۸ هکتاری با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان ظرف چهار سال دیگر به اتمام برسد.