طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد لایه گردشگری به تصویب رسید

طرح «الزام شهرداری تهران با توجه به ظرفیت های گردشــگری در فرآیند بازنگری طرح تفصیلی شــهر تهران و ایجاد لایه گردشگری در نقــشه‌های ایـن طرح» به تصویب شورای شهر رسید.

به نقل از خبرنگار مهر، طرح «الزام شهرداری تهران با توجه به ظرفیت‌های گردشگری در فرآیند بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران و ایجاد لایه گردشگری در نقشه‌های این طرح» در دویست و هفتادمین جلسه شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدا علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در توضیح این طرح گفت: این طرح در کمیسیون‌های شهرسازی و معماری و فرهنگی و اجتماعی تدوین شد و یک ماده واحده به صورت مبنا برای آن به شورای شهر ارائه می‌شود.

وی افزود: در طرح جامع شهر تهران، در راهبردهای طرح و در ماده ۲۴ برنامه ۵ ساله، در بحث توسعه گردشگری پایدار پیش بینی‌هایی انجام شده تا شهرداری با همکاری مراجع ذی صلاح اقداماتی را انجام دهد. موضوع اعمال مدیریت یکپارچه برای بهره برداری از جاذبه‌های گردشگری، شناسایی پتانسیل‌ها و استفاده از مجموعه‌ای از ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی برای توسعه گردشگری ازجمله راهبردهای پیش بینی شده است.

سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: در گزارش کمیسیون آمده که موضوع فراتر از یک اصلاحیه در طرح تفضیلی است و یک برنامه جامع گردشگری است.

در ادامه حسن خلیل آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر نیز در مخالفت با این طرح گفت: این طرح می‌خواهد جایگزین لایحه سازمان گردشگری شود که هنوز در شورای شهر بررسی نشده است. درخواست دارم تا این طرح به کمیسیون بازگردد و طرح سازمان گردشگری مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه نیز زهرا نژآد بهرام عضو هیت رئیسه شورای شهر در موافقت با این طرح گفت: این طرح برای ایجاد یک دستورالعمل برای توسعه گردشگری و براساس قوانین مربوط به الزام شهرداری به توسعه گردشگری پایدار، تدوین شده و این گردشگری پایدار تنها با طرح تفضیلی محقق می‌شود.

وی افزود: این طرح به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها است وتاکید می‌کند که شهرداری مکلف است نسبت به اجرای سیاست‌های توسعه گردشگری اقدام کند.

در نهایت این طرح با ۱۱ رای موافق به تصویب شورای شهر رسید.