توسعه بوستان های موضوعی؛ دستور کار مدیریت شهری مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از پیشرفت ۵۰ درصدی بوستان موضوعی کودک در منطقه دو شهرداری مشهد و تکمیل آن تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد؛ مهدی یعقوبی با اعلام این خبر، اظهارکرد: امروزه بوستان های موضوعی به عنوان یکی از جاذبه های تفریحی در بسیاری از کلان شهرهای توسعه یافته دنیا و بر مبنای موضوعی خاص احداث می‌ شوند و در سال ‌های اخیر با برنامه ‌ریزی‌ های صورت گرفته، توسعه این گونه از بوستان ها در شهر مشهد به عنوان یکی از پیشروترین کلانشهرهای کشور و منطقه در زمینه توسعه فضای سبز شهری در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی افزود: به طور معمول در بوستان های موضوعی، یک موضوع، مخاطب و یا داستانی خاص از طریق استفاده از روش های طراحی در بوستان روایت می شود و اهداف آموزشی یکی از کارکردهای این نوع از بوستان های شهری است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: در حال حاضر، پنج بوستان موضوعی شامل بوستان‌های موضوعی گل‌ ها، گیاه شناسی، مینیاتوری، دانش و ترافیک در مجموع در مساحتی بالغ بر ۳۸ هکتار در شهر مشهد احداث شده و در اختیار شهروندان قرار گرفته است. در سال جاری نیز بوستان کم نهاده با مساحتی بالغ بر هشت هزار متر مربع آماده بهره ‌برداری شده و پارک موضوعی کودک واقع در منطقه دو شهرداری در فضایی به وسعت بیش از هشت هزار و 800 متر مربع در حال احداث است و تاکنون پیشرفت ۵۰ درصدی داشته و پیش‌ بینی می ‌شود این بوستان تا اوایل سال آینده آماده بهره ‌برداری می شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بوستان موضوعی کودک، در حال حاضر بوستان موضوعی مادر و کودک در منطقه ۱۱ با مساحت تقریبی هشت هکتار در حال اجرا است و بوستان موضوعی کودک و سلامت نیز در مساحتی بالغ بر 5.3 هکتار در منطقه ۱۰ در دستور کار آتی مدیریت شهری قرار دارد.