هزاران ملک شهرداری شناسایی تاکنون نشده است

مدیرعامل سابق سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران، از وجود هزاران ملک متعلق به شهرداری تهران خبر داد که هنوز شناسایی نشده اند و برای پیدا کردن آن حق کشف درنظر گرفته شده است.


دوشنبه هفته گذشته بخشی از گفت و گوی خبرنگار مهر با شکرالله بنار مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران، منتشر شد و افشاگری‌های وی درباره سنگ اندازی برخی در شورای شهر در مسیر جذب سرمایه گذار در تهران، جنجال بسیاری به راه انداخت. گمانه زنی‌های برخی حاکی از این است که یک مورد از ابطال قراردادهای این سازمان ۲۰ هزار میلیارد به شهر تهران خسارت وارد کرده است.

بنار پس از انتشار این مصاحبه به شدت تحت فشار قرار گرفت و خبر از ارائه گزارش‌هایی از تخلفات و اسناد آن به دستگاه‌های امنیتی و نظارتی داد و ادعا کرد: دیو ۷ سر فساد در شهرداری تهران شکل گرفته است. ساعاتی پس از انتشار این خبر، وی از برکناری‌اش از سوی شهردار تهران به مهر خبر داد و گفت: من نه استعفا ندادم و نه درخواستی برای بازنشستگی داشتم که امروز خبر موافقت آقای امامی معاون مالی و اقتصاد شهرداری در این باره منتشر شده است.

بنار با اشاره به اینکه ۳ ماه بیشتر به موعد بازنشستگی‌اش نمانده است، در ادامه افزود: اعلام این تخلفات و سنگ اندازی ها از سوی من برای گرفتن پست در آینده نبود و بنایی برای ادامه کار در حوزه شهرداری تهران را ندارم. اما وظیفه خود می‌دانستم مسببان این شرایط را به مردم معرفی کنم.

هرچند خبرگزاری مهر نامی از افراد و اعضای شورای شهر که مورد اشاره مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری بودند، نبرده بود، اما علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات وی در رشته توییتی نوشت: یکی از مدیران میانی ‫شهرداری مصاحبه مفصلی با یکی از خبرگزاری‌های رسمی علیه اینجانب انجام داده و اتهامات دامنه‌داری را نسبت داده است که صدر تا ذیل آن کذب است. وی از شهردار و مرکز ارتباطات شهرداری تهران خواسته است که نسبت به ادعای بنار واکنش نشان دهند از طرح شکایت از وی پاسخگویی‌اش درباره «نشر اکاذیب، تهمت و افترا» سخن گفته است.