افزایش ۲ برابری اعتبارات پسماند مازندران در دو سال گذشته


حسین زادگان گفت: پسماند مازندران در مرکز توجه در سطوح تصمیم گیری کلان است، بطوریکه در دو سال گذشته ۲ برابر سال های پیشین در حوزه پسماند اعتبار جذب شده است. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در نشست با اعضای هیئت مدیره سازمان مدیریت پسماند استان مازندران با بیان اینکه تولید فکر و ایده پردازی و آسیب شناسی مهم ترین رسالت هیئت مدیره سازمان مدیریت پسماند است که می بایست در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: پسماند مازندران در مرکز توجه در سطوح تصمیم گیری کلان است، بطوریکه در دو سال گذشته ۲ برابر سال های پیشین در حوزه پسماند اعتبار جذب شده است و می توان گفت مشکل اعتباری در این حوزه نداریم.

نماینده عالی دولت تصریح نمود: ارائه برنامه عملیاتی و اجرایی جهت کاهش مصرف زباله در استان مازندران جز اولویت های اصلی استان می باشد و بسترهای قانونی لازم برای ارائه نقشه راه پسماند فراهم می باشد. معضلات اجتماعی حوزه پسماند با احداث کارخانه زباله سوز در نوشهر و ساری کاهش می یابد و در سایر نقاط استان همچون آمل و محمود آباد برنامه ریزی های مشخصی در این راستا صورت گرفته است.

وی افزود: پیوست رسانه ای در سازمان مدیریت پسماند استان و ارتباط مستمر با اهالی مطبوعات و فعالین رسانه ای و فضای مجازی برای آگاهی رسانی به مردم باید مورد توجه جدی باشد، چرا که میراث دار وضعیت خاصی در حوزه پسماند می باشیم که می توان ملاحظات اجتماعی، جغرافیائی و زیست محیطی را در این حوزه نادیده گرفت.

احمد حسین زادگان، اظهار کرد: با ریل گذاری و برنامه ریزی مناسب در حوزه پسماند شاهد توسعه اقدامات پسماند و اتفافات بزرگ در زمینه جذب اعتبار پسماند می باشیم و در مدیریت سازمان پسماند نباید جزیره ای عمل کنیم و با جذب اعتبارات ملی باید زیرساخت های لازم در این حوزه را فراهم کنیم.

در این جلسه رازجویان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، زرودی، مدیرعامل سازمان پسماند مازندران و برخی اعضاء هیات مدیره به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.