افتتاح بیش از ۳۸ میلیارد ریال پروژه در قزوین

شهردار قزوین گفت: هفت پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال افتتاح شد و کلنگ اجرای پنج پروژه بر زمین زده شد.


سیاوش طاهرخانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا اظهار کرد: از مؤلفه‌های مهم شهرسازی انسان محور، توسعه فضای سبز و تأمین سلامت جسم و روان شهروندان است در این راستا مجموعه مدیریت شهری بر آن است پروژه‌هایی با رویکرد انسان محور اجرا کند.

وی افزود: به مناسبت هفته گرامیداشت شورای شهر، ۱۲ پروژه سلامت محور در راستای گسترش فضای سبز و با رویکرد انسان محوری در چهار منطقه شهر افتتاح و کلنگ زنی شد.

شهردار قزوین با اشاره به پروژه‌های پیاده‌راه‌سازی گفت: سه پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان‌های ملک آباد و بلاغی و سنگفرش بازار ریسمان‌سنج در منطقه یک افتتاح شد، این پروژه‌ها با هدف تسهیل در عبور و مرور شهروندان، زیباسازی معبر، دفع و هدایت آب‌های سطحی و فصلی و توسعه عدالت محور شهر اجرا شده است.

وی با اشاره به بهره برداری از بوستان ناحیه منفصل شهری ناصرآباد همچنین افتتاح پارک محلی شهید انصاری تصریح کرد: چنین پروژه‌هایی باعث ایجاد امید و نشاط اجتماعی خواهد شد.

طاهرخانی با اشاره به «افتتاح پاتوق محله فردوسی شمالی» در منطقه دو خاطرنشان کرد: با نگاه انسان محوری می‌توان نقش شهروندان را پررنگ‌تر کرد.

شهردار قزوین اظهار کرد: بهره‌برداری از بوستان طلیعه، افتتاح پارک محلی صنایع دستی در منطقه سه همچنین کلنگ زنی بوستان ولایت در منطقه دو از دیگر پروژه‌های توسعه فضای سبز و ایجاد مکان‌هایی برای تفریح شهروندان از اهدافی بوده که مجموعه شهرداری قزوین آن را دنبال کرده است که با کمک شهروندان توانسته در این مسیر به موفقیت‌هایی دست پیدا کند.

وی گفت: کلنگ زنی پروژه تکیه تعزیه قزوین و آغاز احیای مراسم آئینی تعزیه که از سال‌های گذشته ریشه در فرهنگ و هنر مردم قزوین دارد از دیگر طرح‌ها بود.

طاهرخانی ادامه داد: شهرداری در نظر دارد تا جایی که می‌تواند و امکانات اجازه می‌دهد راه را برای احیای این هنر مذهبی هموار سازد.

وی افزود: احداث فاز دوم زمین ورزشی منطقه نمونه گردشگری باراجین به عنوان یکی از نقاط روشن مجموعه شهرداری قزوین در راستای توسعه ورزش می‌تواند در سالم سازی گذران اوقات فراغت شهروندان نقش بی بدیلی داشته باشد.