پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه تثبیت و مقاوم‌ سازی فضای آبشار ماسوله

شهردار ماسوله از پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه تثبیت، مقاوم سازی و بازآفرینی محیطی آبشار این شهر تاریخی خبر داد.


یوسف نیرویی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال گذشته بارش باران‌های شدید و جاری شدن سیل سبب جدا شدن و ریزش سنگ‌ها روی دیواره و در محیط آبشار ماسوله و تخریب این جاذبه گردشگری شد.

وی افزود: در ماه‌های اخیر، احیای آبشار یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری و شهروندان بود و با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری و مکاتباتی توسط مدیریت شهری انجام شد و از مسئولان استانی، متخصصان دانشگاهی و شهروندان برای بازدید از وضعیت آن دعوت شد.

شهردار ماسوله ادامه داد: پس از تهیه طرح اولیه برای احیای آبشار، رایزنی با مسئولان متولی و پیگیری نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی از ستاد مدیریت بحران کشور و فرماندار شهرستان از مدیران استانی، اعتبار اولیه برای فاز نخست طرح شامل تثبیت، مقاوم سازی و بازآفرینی محیطی آبشار از سوی ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان اختصاص یافت.

وی افزود: در فروردین ماه سال جاری به منظور جلوگیری از بروز آسیب‌های مجدد احتمالی به فضای آبشار ماسوله اقدامات اولیه عمرانی با استفاده از سنگ رودخانه‌ای آغاز شد و تاکنون اجرای این پروژه ۳۰ درصد پیشرفت داشته است که امیدواریم هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: برای تثبیت، مقاوم سازی و بازآفرینی پایین دست آبشار با ارتفاع دو متر و طول ۱۰ متر که با استفاده از سنگ رودخانه‌ای و بتن مخصوص آب بند اجرا می‌شود در مجموع مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

نیرویی تاکید کرد: مدیریت شهری برای احیای محیطی آبشار ماسوله که یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه تاریخی و استان گیلان محسوب می‌شود و در ایام مختلف سال میزبان بسیاری از مسافران و گردشگران است از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.