اصفهان ایستاده بر سکوی اول ابر پروژه‌های عمرانی

مدیرعامل سازمان عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: استراتژی‌ها و راهبردهای سازمان عمران شهرداری در قالب اجرای پروژه‌های متعددی تدوین شده و در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

مجید طرفه تابان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، عنوان کرد: ساخت و ساز و عمران شهری یکی از مهمترین ارکان رشد و توسعه فیزیکی شهر است که سهولت در رفت و آمد، عبور و مرور خودروها، کاهش ترافیک و آلودگی هوا، زیبایی بصری شهر، رونق گردشگری و بسیاری از نتایج چشمگیر دیگر را به دنبال دارد؛ به ویژه در شهری همچون اصفهان که از حیث تاریخی، فرهنگی و هنری زبانزد خاص و عام است و به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری در ایران و جهان به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: لازم است روش ساخت و ساز و عمران نیز در چنین شهری با سطح کیفی قابل قبولی به انجام برسد و یک زندگی راحت و مطابق با شأن و شخصیت شهروندان این کلانشهر را برای آنها فراهم آورد.

مدیرعامل سازمان عمران شهری شهرداری با تاکید بر اینکه اصفهان ایستاده بر سکوی نخست پروژه‌ها و ابر پروژه‌های عمرانی است، تصریح گرد: این سازمان به عنوان متولی اصلی اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر اصفهان مسئولیت‌های پرشمار و سنگینی را برعهده دارد، به ویژه در دوره اخیر مدیریت شهری که معضلات و مشکلات اقتصادی یکی پس از دیگری گریبان کشور را گرفت و پس از آن نیز بحران شیوع کرونا از راه رسید و بر حجم مشکلات افزود.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی به نظر می‌آمد که بسیاری از پروژه‌های عمرانی دچار توقف و حتی تعطیلی شود، اما برخلاف این تصور، مجموعه بزرگ شهرداری اصفهان و سازمان عمران به عنوان بخشی از این مجموعه نه تنها ناچار به کاهش و یا تعطیلی فعالیت‌های خود نشد، بلکه با عزم جدی به صورت شبانه‌روزی نسبت به اجرای پروژه‌های نیمه تمام و پروژه‌های جدید شهر اصفهان گام برداشت؛ پروژه‌هایی که هر کدام از آنها اقدامی جدی در راستای رشد و توسعه شهری بوده و ثمرات بسیار مثبت و چشمگیری را عاید اصفهان و اصفهانی‌ها خواهد کرد.

طرفه تابان گفت: در برخی از مهم‌ترین این پروژه‌ها که شهروندان نیز همه روزه شاهد تکمیل سریع و پر سرعت آنها در گوشه گوشه شهر بوده و هستند شامل مجموعه پل‌ها و تقاطع چهار سطحی سردار شهید سلیمانی، تقاطع غیر همسطح آفتاب، بلوار تابان و آسمان، نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، پارکینگ و سالن اجتماعات گلستان شهدا، میدان شهدای هسته‌ای، خیابان‌سازی و احداث پارکینگ اردیبهشت، تقاطع غیر همسطح شهید کشوری و رینگ چهارم حفاظتی شهر است که هر کدام در گوشه‌ای از شهر تکمیل و یا مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های عظیم از چند دهه قبل به عنوان طرحی برای شهر اصفهان ارائه شده و یا نیاز به طراحی و احداث آنها از سوی مردم بیان شده، اما شرایط لازم برای اجرا و تکمیل آنها وجود نداشته است، اظهار کرد: در حال حاضر با مشارکت مردم فهیم اصفهان و تلاش جدی مدیریت شهری اصفهان شاهد به ثمر نشستن این پروژه‌ها هستیم.

مدیرعامل سازمان عمران شهری شهرداری اصفهان در پایان گفت: این سازمان در آذرماه سال ۹۹ موفق به جذب بودجه ۶۲۵ میلیارد ریالی خود طی یک ماه و شکستن رکورد تمامی ادوار در جذب بودجه شد؛ همچنین در سال گذشته با تولید یک میلیون و ۲۸۰ هزار تن مصالح رکورد جدیدی برای سازمان عمران ثبت شد.