تعهد شهرداری مشهد برای ایجاد مسیرهای دوچرخه تا پایان سال عمل می‌شود

نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: سال جاری با اجرای بودجه و برنامه‌هایی که پیش بینی شده، تعهد شهرداری مشهد برای تحقق خطوط دوچرخه عمل می‌شود.


به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا موحدی نیا در یکصد و سی و دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد با اشاره به روز جهانی دوچرخه سواری، اظهار کرد: دوچرخه سواری یکی از فعالیت‌های آشنای دوران گذشته در جامعه ایران است، در دوران نوجوانی و جوانی به خاطر داریم دوچرخه وسیله نقلیه مردم بود زیرا وسیله نقلیه شخصی به اندازه کافی در ابتدای ورود خودرو نبود و هر شخصی تجربه داشتن دوچرخه را دارد و این روز برای ترویج استفاده از دوچرخه نام گذاری شده است.

وی افزود: آثار جسمی و تأثیرات روحی و روانی استفاده از دوچرخه را اهل فن توضیح داده‌اند مانند کمکی که به محیط زیست می‌کند. در شورای پنجم با همت کمیسیون حمل و نقل، حوزه معاونت حمل و نقل و تصمیم شورا بر اینکه به طور جد به این موضوع بپردازد و بودجه مناسبی را در سنوات مختلف گذاشته و سال جاری با اجرای بودجه و برنامه‌هایی که پیش بینی شده، تعهد شهرداری مشهد برای تحقق خطوط دوچرخه عمل می‌شود.

نایب رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: جدای از این ظرفیت‌ها، در پارک‌ها به خصوص در پارک بانوان و در تمام فضاهای پارکی که ظرفیت دارد شهرداری در حال ایجاد رینگ دوچرخه برای استفاده خانواده‌ها از دوچرخه است.

وی با اشاره به سالروز رحلت معمار و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام (ره) و انتخاب مقام معظم رهبری، ادامه داد: روز ۱۴ خرداد ۶۸ را به یاد داریم که این اتفاق در رسانه ملی توسط آقای حیاتی اعلام شد و شک بزرگی را به جهان اسلام و دنیا وارد کرد و یک خیزش و اتفاق عجیبی افتاد. نوع وداع مردم با امام بسیار تاریخی بود و تشییع جنازه حضرت امام (ره) ماندگار شد.

وی با اشاره به انتخاب مقام معظم رهبری در مجلس خبرگان که از اتفاقات ماندگار و تاریخی ۱۴ خرداد است، افزود: گرامیداشت ارتحال امام (ره) نزدیک است و مهم‌ترین، اثر بخش‌ترین و ماندگارترین اتفاق این گرامی داشت‌های هرساله مرور اندیشه و تفکر بزرگان و مصلحان اجتماعی است.

موحدی نیا تاکید کرد: اندیشه امام بر دو محور جمهوریت و اسلامیت است که در تمام نطق‌ها و فرمایشات ایشان این دو وجه را برجسته می‌بینیم. جلوه‌ها و نمادهایی که ایشان در حوزه‌های جمهوریت دارد به قدری شفاف و روشن است که این روزها سخنانی مطرح می‌شود که عجیب است و متعجبم که برخی در مقابل این سخنان سکوت می‌کنند.

نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: امام می‌گوید افکار عمومی، اکثریت جامعه در یک فضای انتخابات آزاد امکان اشتباه ندارد و اگر اشتباه کنند خود مسئولیت اشتباه خود را می‌پذیرند. این روزها با اندیشه‌ای مواجهیم که مشارکت حداکثری را با انتخاب خطا یکی می‌داند که درست مقابل اندیشه امام است و کسانی که خودشان را مدعی مسیر امام (ره) فریاد نزدند که این چه سخنی است که زده می‌شود.

موحدی نیا افزود: چه خوب است در روزهایی که به سالگرد حضرت امام (ره) می‌رسیم اندیشه‌های ایشان بازگو شود و نشر پیدا کند و اگر خدایی نکرده در جایی در تقابل با این اندیشه قرار گرفتیم جلوگیری شود. لازم است این احساس تأثیرگذاری در حق تعیین سرنوشت در مردم ایجاد شود.